یازدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی با حضور 228 شرکت ایرانی و 36 شرکت خارجی از 15کشور دیگر در نیمه دوم خرداد ماه امسال در تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمدحسن پیوندی معاون مدیر عامل شرکت ملی پتروشیمی ایران در نشست خبری در خصوص یازدهمین همایش بین المللی IPF اظهار داشت: صنعت پتروشیمی بازوی بسیار موثری در تامین فاینانس و دانش فنی پتروشیمی و بزگترین قطب بزرگی کشور است. 

وی تصریح کرد: در چندسال گذشته این همایش هردوسال یکبار برگزار می شد اما اینکه به طور ناگهانی تصمیم به برگزاری آن گرفتیم  بخاطر تحولات در مدیریت اجرایی کشور توسط دولت تدبیر و امید و فرایند دیپلماسی انرژی کشور است که در ظرف دوماه برنامه ریزی کردیم این همایش را برگزار کنیم.  
 
پیوندی افزود: در این همایش  شرکت های خارجی از کشورهای آلمان، فرانسه، چین، یونان، هند، ایتالیا، ژاپن، عربستان، سنگاپور، کره جنوبی، اسپانیا، سوئیس، تونس، امارات عربی متحده و ویتنام در این همایش حضور خواهند داشت.  
 
وی افزود: برگزاری این همایش بخش مهمی از آشنایی سرمایه گذاران خارجی با طرح های صنعت پتروشیمی ایران در جذب سرمایه خواهد داشت.
 
وی با بیان اینکه در گذشته این همایش هر دو سال یک بار برگزار می شد، اظهار داشت: با توجه به تحولات سیاسی کشور و فرآیند مثبت دیپلماسی و مذاکرات با 1+5 تصمیم گرفته شد که این همایش در خردادماه سال جاری برگزار شود.  
 
وی خاطرنشان کرد: همچنین برگزاری این همایش و حضور سرمایه گذاران خارجی تاثیر مثبتی را بر فرآیند مذاکرات هسته ای و لغو تحریم ها خواهد داشت.

در این همایش برنامه "جهش دوم" توسعه صنعت پتروشیمی ایران و راه های توسعه صنایع تکمیلی و تبدیلی با هدف رسیدن به ظرفیت 100 میلیون تن تولید،با حضور صاحب نظران، متخصصین و مدیران ارشد صنعت پتروشیمی ایران و جهان بررسی خواهد شد.

نوآوریهای صنعت پتروشیمی در بخش دانش فنی، محیط زیست، ایمنی، کاربردهای جدید محصولات پتروشیمی و تجارت بین المللی از محورهای این همایش است.

 گفتنی است همایش یازدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی با حضور 228 شرکت ایرانی و 36 شرکت خارجی از 15کشور دیگر در نیمه دوم خرداد ماه امسال طی روزهای 17 و 18 در سالن همایش های صدا و سیما برگزار می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار