رئیس جمهور روسیه گفته است که با توجه به دعوت فرانسوا اولاند از وی در مراسم ادبود ورود متفقین به نورماندی در فرانسه شرکت خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان:ولادیمیر پوتین اوایل ماه آینده به نورماندی در فرانسه سفر تا در جشن های یادبود ورود نیروهای متفقین به نورماندی در جریان جنگ جهانی دوم شرکت کند.با وجود اختلافات شدید میان روسیه و غرب درباره بحران اوکراین، در این مراسم شماری از روسای جمهور و نخست وزیران کشورهای مختلف شرکت خواهند کرد.

پوتین روز شنبه در جریان دیدار با وی در قصر کنستانتین در شهر سن پترزبورگ گفت که وی روز 6 ژوئن آینده در جشن های نورماندی شرکت خواهد کرد.متفقین 70 سال پیش نیروهای آلمان نازی را از این منطقه اخراج کرده اند.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، ملکه الیزابت دوم، و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان پیشتر حضور خود در این مراسم را اعلام کرده بودند.

فرانسول اولاند رئیس جمهور فرانسه از رئیس جمهور روسیه برای شرکت در این مراسم دعوت به عمل آورده بود.وی در دعوتنامه خود گفته بود که با چشم پوشی از بحران اوکراین، ملت روسیه در جریان جنگ جهانی دوم میلیون ها قربانی را برای آزادی تقدیم کرده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار