فرمانده پلیس ولایت «بدخشان» در شمال افغانستان اعلام کرد که فرمانداری «یمگان» این ولایت از چنگ طالبان آزاد شده و دوباره به دست نیروهای دولتی این کشور در آمده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛  فضل‎الدین عیار فرمانده امنیتی ولایت بدخشان امروز در تماس با رسانه‎ها اعلام کرد که فرمانداری «یمگان» این ولایت با تلاش نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور هم‎اکنون به تصرف نیروهای دولتی افغانستان درآمده است.
 
عیار افزود: شبه‎نظامیان طالبان فرمانداری یمگان ولایت بدخشان را روز (سه‌شنبه) هفته گذشته تصرف کردند که پس از تلاش نیروهای امنیتی افغان این فرمانداری روز گذشته (جمعه) دوباره به دست نیروهای دولتی افغانستان افتاد.
 
به گفته وی، در حمله نیروهای امنیتی افغان در این منطقه شماری از طالبان کشته شده‎اند که آمار دقیق آن‎ها تاکنون معلوم نیست.
 
این در حالی است که روز (چهارشنبه) هفته گذشته «احمدنوید فروتن» سخنگوی ولایت بدخشان به خبرگزاری فارس گفت که این فرمانداری به محاصره شبه‎نظامیان طالبان درآمده است.
 
وی همچنین اظهار داشت که یکی از فرماندهان طالبان که حمله به فرمانداری یمگان را سازماندهی کرده بود توسط نیروهای امنیتی افغان کشته شد.
 
پس از آن «عمرداودزی» وزیر کشور افغانستان روز (پنجشنبه) هفته گذشته تأیید کرد که این فرمانداری تحت تصرف شبه‎نظامیان طالبان قرار دارد و نیروهای کمکی افغان برای باز پس‎گیری این منطقه به ولایت بدخشان اعزام شده‌اند.
 
داودزی گفت: نیروهای امنیتی افغان تا چند ساعت دیگر این فرمانداری را از تصرف طالبان نجات خواهند داد و این حضور طالبان نمی‎تواند حضور دائمی آن‎ها در این منطقه به شمار رود.
 
نیروهای امنیتی و دفاعی افغان بیش از هر زمان دیگری قدرتمند شده و توانایی مقابله رو در رو با طالبان و دیگر گروه‎های تروریستی را دارند.
 
نیروهای امنیتی و دفاعی افغان با تأمین امنیت دور اول انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که یکی از بزرگترین پروسه‌های ملی در این کشور بود، نشان دادند که بدون کمک نظامیان خارجی نیز قادر به تأمین امنیت و مبارزه با تروریسم در این کشور هستند.
/انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.