دلیری معاون پشتیبانی و توسعه منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: اگر کالایی زمینه صادرات آن فراهم شود، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در جهت توسعه صادرات آن حمایت همه جانبه انجام می‌دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،دلیری معاون پشتیبانی و توسعه منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نخستین جشنواره انتخاب و معرفی برترین ایده‌های صادراتی دانش بنیان با اشاره به اهمیت صادرات کالاهایی دانش بنیان در اقتصاد کشور گفت: کارگروهی با هدف حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در دولت قبل تشکیل شد اما هیچ شرکتی نتواست تأییدیه لازم را بگیرد اما در دولت کنونی 50 تا 60 شرکت توانستند تأییدیه این کارگروه را دریافت کنند.
 
وی در ادامه گفت: صادرات در بازار نکته مهمی است و اگر شرکتی توانایی صادرات کالا را داشته باشد از آن حمایت خواهیم کرد.
 
دلیری در ادامه گفت: با توجه به اقتصاد دانش محور تولید به سمت تولید فناوری‌های روز می‌رود و فاصله ما از نظر سطح تکنولوژی با کشورهای دیگر کم می‌شود.
 
وی در ادامه افزود: با افزایش تولید کالاهای دانش بنیان امکان اشتغال فارغ‌التحصیلان نیز فراهم می‌شود.
 
وی در ادامه با اشاره به امکانات فراهم شده در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جهت توسعه صادرات کالاهای دانش بنیان گفت: یکی از اقدامات انجام شده ایجاد تشکلی در بخش خصوصی با عنوان مجمع تشکل‌های دانش بنیان است که بتواند تیم مشورتی ایجاد کند و صادرکنندگان برتر را در کنار شرکت‌های دانش بنیان قرار دهد.
 
دلیری با اشاره به برگزاری نمایَشگاه‌های خارجی جهت توسعه صادرات کالاهای دانش بنیان گفت: اولین نمایشگاه در 18 خرداد در عراق برگزار می‌شود.
 
وی همچنین گفت: از محل صندوق توسعه ملی تاکنون هزار میلیارد تومان خط اعتباری با بانک‌ها امضا کردیم.
 
وی در ادامه افزود: اعتقاد داریم که بحث حمایت مالی مهم است و اگر زمینه صادرات کالا فراهم شود آن صادر کننده از حمایت‌های دولت برخوردار می‌شود و امیدواریم ارتباط بین شرکت‌های دانش بنیان و صادرکنندگان فراهم شود.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: صادرات ، کالا ، دانش بنیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار