رییس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت از بازنگری آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی در وزارت بهداشت خبر داد و گفت: امیدواریم با جهت گیری که در این آیین نامه داریم همه اعضای هیات علمی در حوزه های خاصی که سرآمد هستند بتوانند ارتقای مطلوب و مناسب داشته باشند.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، دکتر سید علی حسینی در حاشیه بازدید از دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: معتقدیم  برای کیفی کردن آموزش پزشکی نیازمند حداقل چهار هزار عضو هیات علمی هستیم.

 وی افزود: انتظار جدی ما از معاونت راهبردی و سرمایه انسانی رییس جمهور و مجلس این است که ما را حمایت کنند تا بتوانیم در جهت ارتقای کیفی آموزش پزشکی بر اساس اهداف وزارت بهداشت گام برداریم.

رییس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت شمار اعضای هیات  علمی وزارت بهداشت را 13 هزار و 600 نفر  عنوان کرد و گفت: نیمی از آنها از اعضای هیات علمی علوم پایه و نیمی دیگر اعضای هیات علمی بالینی هستند.

دکتر حسینی بیان کرد: با توسعه‌ای که در طول سال های گذشته داشتیم و با توجه به حساسیت آموزش پزشکی به دلیل اینکه  این آموزش با سلامت جامعه عجین است، افزایش اعضای هیات علمی ضروری است.

 وی ادامه داد: نسبت استاد به دانشجو در علوم پزشکی با سایر رشته ها متفاوت است و اگر این نسبت از نسبت یک به 10 بیشتر شود کیفیت آموزشی ما دچار اختلال جدی می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.