در پی وقوع کودتا در تایلند که باعث واکنش بین‌المللی شده است، حکومت نظامی جدید در این کشور روز جمعه مقامات دولت مخلوع را احضار و آنها را ممنوع الخروج کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، کودتاچیان به رهبری فرمانده ارتش تایلند که وعده داده‌اند به ماه‌ها خشونت سیاسی پایان خواهند داد، مقررات منع رفت و آمد شبانه در سراسر این کشور اعلام کرده‌اند و به معترضان دستور داده‌اند خیابان‌ها را تخلیه کنند.

یینگلاک شیناواترا نخست وزیر سابق تایلند که اوایل این ماه با حکم جنجالی دادگاه از قدرت برکنار شد، پس از احضار توسط حکومت نظامی، با خودروی ضدگلوله شخصی خود وارد یک ساختمان نظامی در بانکوک شد.

دستور احضار دهها شخصیت برجسته از دو سوی طیف سیاسی از جمله نیواتومرونگ بونسونگپایسان جانشین یینگلاک صادر شده ولی مشخص نیست چه سرنوشتی در انتظار آنها است.

ارتش تایلند اعلام کرد 155 شخصیت برجسته از جمله مقامات دولت مخلوع، ممنوع الخروج شده‌اند.
حکومت نظامی تایلند به ریاست ژنرال پرایوت چان او چا، بیشتر مواد قانون اساسی را به حال تعلیق در آورده که این اقدام باعث انتقاد آمریکا، اروپا و بان کی مون دبیر کل سازمان ملل شده است.
تایلند از زمان کودتای نظامی سال 2006 که به برکناری تاکسین شیناواترا برادر بزرگ‌تر یینگلاک و سیاستمدار میلیارد منجر شد، درگیر بحران سیاسی است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار