معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیماری‌های وابسته به استرس در مشهد به علت تغییر سبک زندگی و تغذیه نامناسب در حال افزایش است.

 به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،، حمیدرضا اسلامی ظهر امروز در همایش تازه‌های دیابت و راه‌های پیشگیری از آن که در تالار ابن سینای دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد؛ اظهار داشت: دیابت یکی از معضلات بزرگ جامعه ما و جهان است اما زمینه ابتلا به آن به علت متفاوت بودن زمینه‌های استرس در هر منطقه‌ای فرق دارد.

این مقام مسئول با بیان این مطلب که سبک زندگی ایرانی اسلامی دارای فواید مختلف و ارائه تغذیه مناسب و راهکارهای مفید برای کاهش بیماری‌های وابسته به استرس است؛ تصریح کرد: متأسفانه ما امروزه از تغذیه‌های اشتباه غربی همچون فست فودها استفاده می‌کنیم که عامل خطری برای افزایش چربی و قند شهروندان محسوب می‌شود.

اسلامی با اشاره به این که شیوه‌های کنترل استرس و تغییر سبک زندگی نیازمند آموزش‌های بسیار است؛ افزود: خوشبختانه تحقیقات سلول‌های بنیادین و جایگزین سلول‌های انسولینی در حال پیشرفت و افزایش است و در آینده‌ای نزدیک مبتلایان به دیابت می‌توانند از این روش برای درمان بیماری خود استفاده می‌کنند.

*تسهیل خدمات به عموم مردم از طریق مرکز دیابت

رئیس انجمن خیریه دیابت خراسان رضوی با بیان این که این انجمن با هدف حمایت از بیماران دیابتی کشور در سال 1387 تأسیس شد اظهار داشت: این انجمن پرجمعیت‌ترین انجمن به لحاظ تعداد افراد تحت پوشش و گستره خدمات است.

سعید جامی‌فر افزود: طبق مصوبه کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی این انجمن تنها انجمن تخصصی و حمایتی از بیماران دیابتی در کل کشور است.

وی با اشاره به این که این مرکز در خراسان رضوی با هدف تسهیل خدمات به عموم مردم به منظور پیشگیری و کنترل دیابت و عوارض ناشی از آن راه‌اندازی شده است؛ تصریح کرد: این مرکز اقداماتی همچون کنترل فشارخون و قند به صورت رایگان، اعطای رایگان دستگاه تست قندخون به بیماران دیابتی، معرفی این بیماران به مراکز درمانی انجمن و... را انجام می‌دهد.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم، افتتاح انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی کشور مرکز خراسان رضوی انجام شد.

انتهای پیام/م
برچسب ها: مشهد ، بیماری ، استرس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.