معاون سازمان و مدير جهاد کشاورزي نيشابور گفت: پيش‌بيني مي‌شود از سطح زير کشت ريواس بارور در این شهرستان بيش از هزار و 500 تن ريواس برداشت شود.

مهندس سيدغلام‌رضا نبوی نامقی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد افزود: سطح زير کشت ريواس بارور در نيشابور حدود 700 هکتار است که نسبت به سال گذشته 200 هکتار افزايش داشته است.

وی دامنه رشته‌کوه‌هاي بينالود نيشابور داراي بهترين و مناسب‌ترين شرايط اقليمي براي پرورش گياه ريواس دانست گفت : اين محصول با ارزش توسط کوهپايه‌نشينان در روستاهاي ميرآباد، برف‌ريز، بوژان، گرينه و شهرهاي دررود و خرو تحت مراقبت‌هاي خاص پرورش يافته و هر ساله در اواسط بهار به بازارهاي مصرف عرضه مي‌شود.

نبوی نامقی افزود: بالغ بر 700 هکتار از مناطق کوهپايه‌اي شمال شهرستان داراي گياه سبز ريواس بوده و در سال جاري با توجه به آب و هواي مناسب و بارندگي‌هاي مطلوب اوايل بهار، پيش‌بيني مي‌شود از هر هکتار بيش از دو هزار و 200 کيلوگرم محصول برداشت شود.

وی با بیان اینکه با مقدار برداشت مذکور حدود 80 ميليارد ريال سود ناخالص عايد کشاورزان دست‌اندرکار کشت و پرورش ريواس می‌شود، گفت : ريواس علاوه بر مصرف تازه‌خوري، به‌صورت خوشاب و شربت نيز تهيه و به بازار عرضه مي‌شود.

انتهای پیام//س

برچسب ها: گوهپایه ، بینالود ، ریواس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.