رئیس شورای عالی استان ها گفت: طرح "یکپارچه مدیریت شهری" در برنامه پنجم توسعه ضعیف شده است.

مهدی چمران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: این طرح با هر نامی که خطاب شود، مبحثی صحیح و یکی از مهمترین نیازهای کشور محسوب می شود.

وی ادامه داد: این مهم توسط مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و همچنین مرکز پژوهش های شهرداری تهران در قالب کتابچه ای قطور تهیه و آماده طرح در صحن مجلس است.

چمران افزود:باید طرح یکپارچه مدیریت شهری مورد پیگیری قرار گیرد اما نباید فراموش کرد که طرح یاد شده در عین ضرورتی اساسی با مخاطراتی نظیر مسائل اعتباری نیز مواجه است.

وی همچنين با تأکید بر لزوم اجرا و بازبینی طرح های هادی روستایی افزود: طرح های هادی روستایی به ویژه برای مناطق روستای حاشیه تهران بسیار ضروری است؛ سایر روستاها در دیگر نقاط کشور نه تنها گسترش نیافته و نیازی به افزایش سطح ندارند بلکه در حال کوچک شدن و کاهش جمعیت جوان بر اثر مهاجرت هستند.

چمران اضافه کرد: اما در همین حال مناطق روستایی حریم و نقاط خارج از حریم شهر تهران در شهرستان ها و اطراف پایتخت در معرض هجوم شدید مهاجرت از سایر روستاهای کشور قرار دارند چراکه توان خرید ملک و زمین در داخل تهران نیست و آنها به ناچار در مناطق روستایی اطراف که به لحاظ بهای اراضی ارزان تر هستند، ساکن می شوند./ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.