واردات نفت چین از ایران در آوریل امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از دو برابر شد و به رکورد ۸۰۰ هزار بشکه در روز رسید.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، آمارهای گمرک چین نشان داد که واردات نفت خام چین از ایران در ماه آوریل، با 115.3 درصد افزایش نسبت به آوریل 2013 به 799 هزار و 865 بشکه در روز رسیده است و نسبت به یک سال قبل، بیش از دو برابر شد و  رکورد جدیدی را ثبت کرد.

بر اساس مقایسه آمارهای خرید روزانه، واردات نفت چین از ایران در ماه آوریل نسبت به واردات 555 هزار و 182 بشکه ای این کشور در ماه مارس، 44 درصد رشد داشته است.

بدین ترتیب، حجم واردات نفت چین از ایران در چهار ماهه نخست سال 2014 میلادی به 618 هزار و 170 بشکه در روز رسید که 54.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می دهد.

بر اساس این گزارش، با توجه به مذاکرات در حال انجام بین شرکت دولتی "ژوهای ژنرونگ" چین و دولت ایران برای انعقاد یک قرارداد واردات میعانات از این کشور، واردات نفت چین از ایران در سال 2014، افزایش بیشتری خواهد یافت.

به گفته تجار، شرکت "سینوپک" چین احتمالا در چهارچوب تلاش های جدید خود برای کاهش هزینه خرید نفت، واردات نفت از ایران را از اواخر سال 2013 افزایش داده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ایران ، چین ، نفت ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۴:۲۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
نفت با ارزش رو بدیم به چین به جاش اسباب بازی وارد کنیم..........
آخرین اخبار