رادیو اسرائیل در خبری امروز اعلام کرد که دستگاه امنیت عمومی اسرائیل، حدود 10 سال قبل اقدام به از سر راه برداشتن یک فرمانده ارشد نظامی حماس از طریق مسموم کردن او کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "روسیا الیوم"، رادیو اسرائیل امروز در خبری اعلام کرد :دو خبرنگار اسرائیلی به نامهای " یوسی میلمن " و "دان رافیف" که از کارشناسان اسرائیلی در امور اطلاعاتی می‌باشند ، فاش کرده‌اند که دستگاه امنیت عمومی اسرائیل (شاباک) حدود 10 سال پیش، اقدام به از سر راه برداشتن یک فرمانده ارشد نظامی حماس در کرانه باختری رود اردن کرده بود.

این دو خبرنگار اسرائیلی در کتاب جدیدی که در ایالات متحده آن را به چاپ رسانده‌اند گفته‌اند : اسرائیل تلاش داشته است تا این فرمانده ارشد نظامی را با سلاح‌های متعارف از سر راه بردارد ؛ اما موفق نمی‌گردد. از این رو تصمیم می‌گیرد تا مواد سمی در غذای او بریزد.

این دو خبرنگار هویت فرمانده‌ای را که بوسیله سم کشته شده است، را فاش نکرده‌اند. این دو خبرنگار گفته‌اند : این عملیات در زمانی به اجرا درآمده است که تلاش می‌شد تا خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در عمان  مسموم گردد و یاسر عرفات که منابع فلسطینی می‌گویند وی نیز مسموم شده است، فوت شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار