لبنان در نظر دارد از تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه حاکمیت خود به شورای امنیت شکایت کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، لبنان در نظر دارد از تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه حاکمیت خود به شورای امنیت شکایت کند. 

لبنان قرار است در شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه اسرائیل برای نقض حاکیت مرزهای جنوبی این کشور شکایت کند. در روزهای اخیر مقامات لبنان بارها اقدامات اسرائیل را در این رابطه محکوم کرده‌اند. وزیر خارجه لبنان از نمایندگی این کشور در سازمان ملل متحد خواست سه شکایت علیه اسرائیل تنظیم کند. 

عدنان منصور وزیر خارجه سابق لبنان به پرس تی وی گفت امروز بدون شک اسرائیل مرتکب جرائم و نقض مقررات و قوانین نه فقط علیه فلسطینیان بلکه علیه دیگر کشورهای عرب از جمله سوریه و لبنان مرتکب می شود. اسرائیل حاکمیت سرزمینی لبنان را در آبها، زمین و هوا نقض می کند.

 هر ماه بیش از یکصد و چهل و یک مورد تجاوز اسرائیل به داخل مرزهای لبنان ثبت می شود که تهدیدی جدی برای امنیت و ثبات لبنان است. کشورهای عرب لازم است در برابر این تجاوزات متحد بایستند. 

جمال وقیم تحلیلگر سیاسی هم گفت به نظر من سازمان ملل متحد هیچ بیانیه یا قطعنامه ای در محکومت اقدامات اسرائیل صادر نخواهد کرد زیرا آمریکا یا فرانسه یا انگلیس آن را وتو خواهند کرد. 
این اتفاقات و اقدامات در پنج یا شش دهه گذشته بارها تکرار شده است و اسرائیل همیشه از حمایت آمریکا و غرب برخوردار بوده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار