روزنامه الاخبار لبنان در گزارشی فاش کرد اسراییل و آمریکا برای بررسی دلایل پیروزی سریع ارتش سوریه و حزب الله در منطقه قلمون به این منطقه خبرنگار اعزام کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛روزنامه الاخبار لبنان روز سه شنبه در گزارشی نوشت: 28 کارگاه در منطقه القلمون در مرز لبنان و سوریه که به بمب‌گذاری در خودروها مبادرت می کردند، کشف و خنثی شده‌اند.

براساس گزارش این روزنامه ، این کارگاه‌ها و خودروها هدف تخریب و مناطق مختلف بیروت را داشتند اما جنگ قلمون تمامی موازین را تغییر داد و اجرای عملیات انتحاری در لبنان را دشوارتر از قبل کرد.

روزنامه الاخبار فاش کرد: درگیری‌ها در منطقه قلمون به کشته شدن 16 سرکرده عالی‌رتبه گروه‌هایی که در این منطقه فعال بودند، وهمچنین  300 سرکرده گروه‌های پیکارجوی کوچک و صدها عناصر از تمامی دسته جات که بیشتر آنها از تبعه‌های کشورهای منطقه و حوزه خلیج فارس بوده، منجر شده است.

همچنین براساس گزارش‌ها در جریان درگیری‌های قلمون 30 گذرگاه در مناطق شرقی لبنان بسته شده و نزدیک به 2500 کیلومتر مربع از اراضی این کشور که در بین آنها شهرهای اصلی استقرار گروه‌های افراطی از جمله "یبرود، النبک، دیرعطیه و رنگوس به اضافه روستاهای الجراجیر، السحل، فلیطه، حوش عرب، الصرخه، مزارع ریما، الجبه، عسال الورد، راس المعره و معلولا قرار داشتند، آزاد شده‌اند.

الاخبار به نقل از یک مقام امنیتی نزدیک به مقاومت فاش کرد: اسراییل و آمریکا خبرنگاران خارجی را به منطقه قلمون به خصوص به منطقه یبرود پس از آزادی اعزام کرده و هدف از این اقدام را پیگیری دلایل پیروزی سریع ارتش سوریه و حزب الله برشمردند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار