رژیم صهیونیستی در تلاش است با حمایت آمریکا، مفهوم "پناهنده" را تغییر دهد تا مسئله پناهندگان را به طور کلی نابود کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، رژیم صهیونیستی در تلاش است با حمایت آمریکا، مفهوم "پناهنده" را تغییر دهد تا مسئله پناهندگان را به طور کلی نابود کند.

رژیم صهیونیستی به منظور از بین بردن مسئله پناهندگان، با همکاری کارشناسان آمریکایی می‌کوشد تعریف "پناهنده" را تغییر دهد و آن را محدود به فلسطینیانی کند که از فلسطین اشغالی فرار کرده‌اند. دولت رژیم صهیونیستی آنروا (سازمان امداد و اشتغال پناهندگان فلسطینی) را متهم کرده است که از طریق قرار دادن مهاجران و نوادگان و همسران آنها در زمره پناهندگان، مشکل پناهندگان را شدت بخشیده است. 

گزارشگر این شبکه در گزارشی در این باره گفت: در حالی که انتظار می‌رود سازمان ملل ماه آینده با تمدید فعالیت آنروا موافقت کند، رژیم صهیونیستی با همکاری کارشناسان آمریکایی تلاش می‌کند ساز و کارهای مربوط به پناهندگان فلسطینی را تحت عنوان اصلاحات، تغییر دهد.

 تغییر تعریف "پناهنده فلسطینی" اولین پیشنهاد و هدف اصلی این طرح به شمار می‌رود که کانون وکلای آمریکا و حقوقدانان صهیونیست بررسی آن را آغاز کرده‌اند. آنها کار خود را با متهم کردن آنروا به جلوگیری از اسکان پناهندگان متهم  و از سوی دیگر ادعا می‌کنند "پناهنده" فقط به کسانی گفته می‌شود که از کشور خود فرار کرده است حال آن که آنروا فرزندان و نوادگان این افراد را نیز در زمره پناهندگان قرار می‌دهد. 

در ادامه گزارش آمده است: روزنامه اسرائیل امروز به نقل از یک عضو سابق کنست اعلام کرد توجیهی ندارد که نسل‌های سوم، چهارم و پنجم از فرزندان پناهندگان که در غزه و اماکن دیگر متولد شده‌اند، پناهنده به شمار بروند.

رئیس جمعیت بین‌المللی وکلا و حقوقدانان یهود نیز از این ادعا حمایت می‌کند و آنروا را به تشدید مشکل پناهندگان و عدم حل آن متهم می‌کند. اعتراضی که موسسه‌های اسرائیلی بر اساس آن مانور می‌دهند از اینجا ناشی می‌شود که اصطلاح "پناهنده" طبق آنروا شامل فلسطینیان مهاجر و نوادگان و فرزندان آنها نیز می‌شود. 

در پایان گزارش آمده‌است: گروه آمریکایی اسرائیلی می‌گوید مجوزی که به آنروا داده شده است شامل بازگرداندن فلسطینیان به جایی که از آنجا مهاجرت کرده‌اند نمی‌شود. هدف از اتخاذ این موضع جلوگیری از مخالفت سازمان ملل با طرح جدید علیه پناهندگان است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار