تعدادی از نمایندگان طی نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور خواستند در جلسه ویژه هیئت دولت نسبت به حفظ، حراست و احیای میراث فرهنگی ملی چاره اندیشی شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران عباس مقتدایی نماینده اصفهان در حاشیه جلسه علنی امروز با حضور در جمع خبرنگاران از تهیه نامه‌ای به منظور ارسال به رئیس‌جمهور خبر داد و گفت: در این نامه خواستار چاره‌اندیشی هیئت دولت در جلسه ویژه برای حفظ، حراست و احیای میراث فرهنگی کشور شده‌ایم.
 
وی متن نامه به این شرح عنوان کرد:

همان گونه که مستحضرید آثار تاریخی و میراث فرهنگی اصفهان گنجینه‌های با ارزش فرهنگی و اسلامی است که با آمیختگی دین و سیاست در پرتو اندیشه‌های اخلاقی و اسلامی را نمایان می‌سازد و حتی سبک معماری آن نیز بیانگر اخلاق و کرامت انسانی است.
 
طی سال‌های اخیر با آلودگی شدید هوا و نیز تغییرات پی در پی مدیریتی در ساختار مدیریتی کشور برنامه‌های موثر و مطلوب برای حفاظت از این آثار تاریخی مثل 33 پل، مدرسه امام و چهار باغ و صدها آثار ملی با ارزش دیگر انجام نشده است.
 
توجه به این که این آثار متعلق به نسل حاضرو نسل‌های آینده است مستدعی است در جلسه ویژه هیئت دولت در خصوص برنامه‌ریزی کارآمد برای حفظ، حراست و احیای این آثار چاره اندیشی شود.  
 
عضو مجمع نمایندگان اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: این نامه در حال حاضر به امضای 85 نفر از نمایندگان رسیده و قطعا تعداد امضاها افزایش خواهد یافت.
انتهای پیام
برچسب ها: رئیس ، جمهور ، مجمع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار