هر زمان که صحبت از برترین های تکنولوژی دنیا مطرح می شود نام و نشان کمپانی اپل هم به گوش می‌رسد. شرکتی که همیشه باعث شگفتی می‌شود. این بار هم گزارشات مالی این کمپانی خبر ساز شده است.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ گزارشات مالی سه‌ ماهه اول سال میلادی جاری شرکت اپل حکایت از فروش 43.7 میلیون‌ دستگاه گوشی آیفون داشت. راه‌های مختلفی برای مقایسه افزایش میزان فروش آیفون وجود دارد و ما قصد داریم با یک حساب سرانگشتی مشخص کنیم اپل در سه ماهه اول 2014 چند کیلومتر آیفون فروخته است!؟

طبق آمار های فروش، بیشتر گوشی‌های فروخته شده در این بازه زمانی مدل‌های 5s و 5c بوده‌اند و آیفون 4s  8 گیگابایتی سهم اندکی در این میان داشته است. آیفون 5S دارای طولی معادل 12.3 سانیتمتر و آیفون5cدارای ابعادی معادل 12.4 سانتیمتر است و از طرف دیگر آیفون 4s نیز 11.5 سانتیمتر طول دارد.



با این حساب میانگین طول گوشی‌های فروخته شده اپل 12.2 سانتیمتر می‌شود و اگر 122 میلی‌متر را در میزان فروش گوشی‌های همراه اپل در این بازه زمانی که 43.7 میلیون دستگاه می‌باشد ضرب کنیم، به عدد 5.327 کیلومتر دست می‌یابیم!

با این حساب می‌توان تصور کرد که اگر این تعداد آیفون را از طول در کنار یکدیگر قرار دهیم فاصله‌ای حتی بیشتر از سواحل شرقی آمریکا تا سواحل غربی این کشور را تشکیل خواهد داد و در واقع تعداد 43.7 میلیون دستگاه گوشی‌ آیفون، پلی فرضی را میان نیویورک تا لندن ایجاد می‌کند.

گزارش از: پریسا کابلی

 • همراه وبگردی ٢٠:٣٠ باشید




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار