مدیر جهاد کشاورزی شاهین‌دژ گفت: برنامه‌ریزی بهینه برای تعیین الگوی کشت مناسب در آذربایجان غربی باید با توجه به نیاز بازار و نیاز اقتصادی منطقه باشد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، محرمعلی دیانتی اظهار داشت: با توجه به این نکته که اقتصاد ایران بعد از صنعت نفت وابسته به صنعت کشاورزی است لذا توجه به رفع مشکلات این حوزه الزامی است.

وی افزود: طرح اصلاح الگوی کشت از جمله طرح‌هایی است که در آذربایجان غربی به منظور بهره‌وری بهتر از صنعت کشاورزی صورت می‌گیرد.

دیانتی تصریح کرد: اقدامات اولیه طرح تغییر و اصلاح الگوی کشت در حدود 10 هزار هکتار از اراضی شهرستان شاهین‌دژ صورت گرفته است.

وی افزود: با اینکه اقدامات خاصی در حوزه اصلاح الگوی کشت انجام گرفته است، اما تاکنون اعتبار خاصی جهت اصلاح الگوی کشت به شهرستان شاهین‌دژ تخصیص نیافته است.

دیانتی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای سیاست‌های سازمان متبوع در جهت طرح اصلاح الگوی کشت مدیریت جهاد کشاورزی شاهین‌دژ اقدام به ترویج کشت محصولات با نیاز آبی کم، توزیع رایگان بذر اسپرس، استفاده از ادوات نوین کشاورزی کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی شاهین‌دژ گفت: حفظ و حراست از منابع تولید، آب و خاک، ترویج کشاورزی پایدار، اجرای خاکورزی حفاظتی، تهیه و توزیع نشریات آموزشی و ترویجی از جمله اقدامات خاصی است که توسط جهاد کشاورزی شاهین‌دژ صورت گرفته است.

دیانتی تصریح کرد: برنامه‌ریزی بهینه برای تعیین الگوی کشت مناسب باید با توجه به نیاز بازار و نیاز اقتصادی منطقه، شرایط اقلیمی و آب و هوایی منطقه و محصولات مناسب با استعدادها و ظرفیت منطقه صورت گیرد، در نتیجه تولید محصولات افزایش یافته و بازاریابی آن در جهت مصرف و صادرات با مشکل مواجه نخواهد شد.

انتهای پیام/م
برچسب ها: ارومیه ، کشت ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.