یکی از کارگردانان نمایش «طوروپ طرب» معتقد است این اثر نمایشی رسیدن به شیوه ای خاص در حوزه های نمایش های ایرانی با تکیه بر تجربیات قبلی گروه نمایش « نقاب» است.

به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر ، جواد نوری  با بیان این مطلب افزود: این اثر نمایشی ، اثری کمدی است که با گنجاندن قالب و تکنیک نمایش های ایرانی در یک داستان امروزی سعی کرده اثر مخاطب پسندی را برای تماشاگر ارائه دهد. نمایشی که خوشبختانه تا به امروز به دلیل استفاده از همین نشانه ها توانسته ارتباط خوبی با تماشاگر برقرار کند.
 
این کارگردان تئاتر ادامه داد: آنچه برای اعضای گروه نقاب چه در اجراهای قبلی و چه در این اجرا به شدت دارای اهمیت  بوده و هست در درجه اول سرگرم کردن تماشاگر و بعد ارائه محتواست. فرآیندی که از نظر ما می تواند یکی از مهم ترین عناصر جذب تماشاگر برای حضور در تالارهای نمایشی باشد و ما تلاش کردیم در اجراهای قبلی مان نیز به این موضوع وفادار بمانیم .
 
نوری درمورد شیوه به کار گرفته شده در نمایش « طوروپ طرب» خاطر نشان کرد: همان طور که اشاره کردم این نمایش به نوعی برآیند تمام تجربه های به دست آمده ما از نمایش های ایرانی در تمامی گونه هایش است که باعث ارائه شیوه ای شد که برآمده از تجربیاتی است که قبلا آزمون و خطای خود را پس داده بود.
 
این کارگردان تئاتر در بخش دیگری از صحبتهای خود تصریح کرد: گروه تئاتر نقاب سلسله پژوهش هایی را روی نمایش های ایرانی انجام می دهد که بتواند براساس این پژوهش ها با گونه های مختلف نمایش آشنا شده و از آن برای به کارگیری در داستان های امروزی  روی صحنه تئاتر استفاده کند. که اجرای نمایش هایی چون « پری »، « مرثیه وارثان بی ارثیه»، « تعبیر یک رویا» از همین تجربه هاست که خوشبختانه با استقبال خوب تماشاگران داخلی و خارجی و فستیوال های بین المللی قرار گرفته است.
 
نمایش « طوروپ طرب» هر روز غیر از شنبه ها ساعت 19:30 به کارگردانی مشترک جواد نوری و خیر الله تقیانی پور در تالار چهار سو میزبان علاقه مندان تئاتر است.

انتهای پیام/ اس
برچسب ها: نمایش ، تئاتر ، طروپ ، طرب ، نوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار