رئيس مركز شماره گذاري پليس راهور نسبت به سوء استفاده سودجويان و كلاهبرداران در بازسازي خودروهاي واژگون شده و تصادفي و فروش آنها به جاي خودروهای سالم هشدار داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،سرهنگ سعید روحی اظهار داشت: متاسفانه اخیرا تعداد زيادي از خريداران و متقاضيان شماره گذاري خودرو حين تعويض پلاك متوجه سوء استفاده فروشندگان خودرو شده اند. اين افراد عمدتا خودروهايي را خريداري كرده اند كه مدل بالا محسوب مي شوند و از لحاظ ظاهري تمامي مشخصات خودروهاي صفر يا در حد صفر را دارند و صرفا بخاطر ظاهر بي عيب و نقص آن، خريدار به دليل از دست ندادن خودرويي بي عيب  از نشان دادن خودرو به كارشناس خودداری می کند.

وی در ادامه حضور اشخاص سوم را در اينگونه معاملات دسيسه اي از سوي فروشنده اعلام کرد و گفت: در اينگونه معاملات فروشنده با دادن شماره همراه اعتباري در آگهي هاي روزنامه ها و قرارهاي خياباني با خريدار، خودرو را به رويت او مي رساند. تعدادي از همدستان فروشنده نيز به عنوان خريدار وارد معامله مي شوند و با بازار گرمي و معرفي خود به عنوان كارشناس، صافكار يا مكانيك و تعريف و تمجيد از خودرو و قيمت پايين آن، با دادن وعده پرداخت مبلغ بيش از درخواست فروشنده سعي در گمراه كردن و وسوسه خريدار مي كنند.

به گفته رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور از آنجايي كه خريدار هم بازارگرمي اين افراد را مي بيند و اين معامله را برد تلقي مي كند، بدون اينكه خودرو را به رويت كارشناس برساند آن را خريداري کرده و متاسفانه بعد از خريد و عمدتا در مراكز شماره گذاري متوجه اشتباه خود مي شوند.

روحی افزود: فروشندگان خودروهاي مذكور را با قيمتي اندك كمتر از مدل مشابه بدون تصادف آن آگهي مي كنند و همين مسئله بسياري از خريداران را وسوسه مي كند، در حالي كه خودروهاي واژگون شده حدودا يك چهارم قيمت خود را از دست مي دهند. افراد سودجو به بهانه هايي مثل سفر و احتياج مالي حتي از نوشتن قولنامه نيز خودداري مي كنند و مدعی هستند به دليل نياز فوري و شديد مالي خودروي خود را زير قيمت بازار مي فروشند كه همين مساله باعث وسوسه بسياري از خريداران مي شود.

برچسب ها: کلاهبرداران ، خرید ، خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار