مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی استان زنجان از مبارزه موفقیت‌آمیز با ملخ در مزارع استان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،،امید عسگری اظهار داشت: از 12 اسفند ماه سال جاری مبارزه با ملخ در مزارع استان آغاز شده است که  این مبارزه تا به امروز موفقیت آمیز بوده است.

وی افزود:ملخ‌هایی از گروه سنی یک تا چهار، مرحله آسیب رسانی را گذرانده‌اند و به مرحله بال‌دار رسیده‌اند، مابقی ملخ‌ها نیز که دسترسی به مزارع دارند قادر به آسیب رسانی نیستند.

مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی استان زنجان گفت: گزارشات مختلف از سایر استان‌ها حاکی است، ملخ به داخل شهرها وارد شده که خوشبختانه این امر در استان زنجان مشاهده نشده است.

عسگری عنوان کرد: در سطح استان زنجان فقط در مزارع دو روستا مشکل هجوم ملخ وجود داشت که با اعزام 26 نفر نیرو ظرف مدت 48 ساعت با سمپاشی‌های مختلف هجوم ملخ‌ها کنترل شد.

این مسئول ادامه داد: خوشبختانه امسال روند مبارزه با آفت ملخ در مزارع استان زنجان بسیار مناسب بوده و موفق شدیم این افت را کنترل کنیم.

وی در زمینه همکاری کشاورزان در زمینه حمله ملخ به مزارع خاطر نشان کرد: متاسفانه هیچ کمکی از سوی کشاورزان در این زمینه صورت نگرفت.

مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی استان زنجان اظهار کرد: کشاورزان باید در بحث کمک‌رسانی به نیرو‌های جهادکشاورزی اقدام کنند، چرا که ورود آفت به مزارع قابل جبران نیست.

عسگری تاکید کرد: زمان و سرعت عمل در زمینه جمع آوری ملخ‌ها بسیار حائز اهمیت است و در حال‌ حاضر هیچ مشکلی در سطح استان وجود ندارد و طی چند روز آینده ملخ‌ها جمع‌آوری می‌شوند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: کشاورزی ، زنجان ، ملخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.