اگر امروز کشورهای مطرح و بزرگ دنیا علاقمند به همکاری با کشور ما هستند به خاطر قوت علمی کشور و تلاش جوانان و استعدادهای درونی‌مان است.

 جواد محمدی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و رییس بخش پزشکی ترمیمی مرکز علوم زیستی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: در خصوص کار مشترک بین دانشگاه تهران و دانشگاه آمستردام  هلند در خصوص مهندسی بافت و ترمیم استخوان ما از چند سال گذشته با جمعی از محققین برجسته هلندی که در اروپا جزء بهترین‌های مهندسی بافت به شمار می روند در حال تعامل هستیم و هم اکنون کار مشترکی را در زمینه‌های مختلف از جمله ضایعات بزرگ استخوانی آغاز کرد‌ایم.

وی افزود: این گونه تعاملات در آینده در حوزه‌هایی مانند  ترمیم غضروف، دیابت، ترمیم کبد، ریه  و عروق و با کشورهای دیگری مثل آلمان انجام می‌شود.

محمدی خاطر نشان کرد: کشور ما هم اکنون به خاطر استعدادهای درونی و تلاش‌های جوانان و محققان به نقطه بسیار بالایی در علم دست یافته است و به خاطر همین تلاش‌ها است که هم اکنون براساس اعلام اسکوپوس  که یکی از مراکز معتبر علمی در دنیا است کشور ما رتبه 16 دنیا را در زمینه  تولید علم  از آن خود کرده است و براساس اعلام همین مرکز ایران در سال 2018 به رتبه چهارم دنیا در تولید علم دست خواهد یافت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار