مرزبانان اوکراینی که هدف نارنجک‌های حامیان روسیه قرار گرفتند، ناچار شدند روز شنبه فرماندار منطقه خودخوانده لوگانسک را در شرق اوکراین آزاد کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، مرزبانان اوکراینی که هدف نارنجک‌های حامیان روسیه قرار گرفتند، ناچار شدند روز شنبه فرماندار منطقه خودخوانده لوگانسک را در شرق اوکراین آزاد کنند. 

والری بولوتوف بامداد شنبه در حالی که قصد داشت از مرز با روسیه عبور کند دستگیر شد.
نیروهای مرزبان اوکراینی در بیانیه‌ای اعلام کردند دستگاه‌های امنیتی اوکراین حکم بازداشت وی را صادر کرده بودند. 

بنابر اعلام این منبع، کمی پس از آن، 200 فرد مسلح ایست بازرسی را محاصره کردند و آزادی بولوتوف را خواستار شدند. به گفته مرزبانان، پس از یک ساعت مذاکره مهاجمان با تیراندازی و پرتاب نارنجک حمله را آغاز کردند. بنابراعلام این منبع آنها در آخر موفق شدند وی را از مرزبانان پس گیرند. 

واسیل نیکیتین سخنگوی جمهوری مردمی لوگانسک با تأیید خبر آزادی بولوتوف گفت : مرزبانان می‌خواستند وی را نگهدارند اما ارتش ما وی را آزاد کرد. وی هم اکنون باماست. وولودیمیر گروموف مسئول " ارتش جنوب شرقی " در کنفرانس خبری در لوگانسک گفت : ما موفق شدیم پس از تیراندازی که 15 دقیقه طول کشید بولوتوف را آزاد کنیم. 

وی گفت شمار مهاجمان 150 نفر بود در حالی که مرزبانان 80 نفر بودند. پس از همه‌پرسی که 11 مه برگزار شد که کیف و غربی‌ها آن را غیرقانونی می‌دانند، مهاجمان مسلح طرفدار روسیه حاکمیت مستقل مناطق دونتسک و لوگانسک را اعلام کردند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار