صدر اعظم سابق آلمان با مقصر دانستن مقامات اتحادیه اروپا در خصوص بحران اوکراین، آن را به وقایعی تشبیه کرد که منجر به وقوع جنگ جهانی اول شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه تلویزیونی پرس تی وی، صدر اعظم سابق آلمان با مقصر دانستن مقامات اتحادیه اروپا در خصوص بحران اوکراین، آن را به وقایعی تشبیه کرد که منجر به وقوع جنگ جهانی اول شدند.

"هلموت اشمیت" سیاستمدار نود و پنج ساله عضو حزب سوسیال دموکرات آلمان در مصاحبه با روزنامه آلمانی "بیلد" گفت وضعیت در اوکراین یادآور شرایط آستانه جنگ جهانی اول است.

اشمیت که طی سال‌های 1974 تا 1984 صدر اعظم آلمان بود، گفت: بزرگ جلوه دادن خطر وقوع جنگ جهانی سوم و بویژه درخواست‌ها برای پول بیشتر جهت مسلح کردن ناتو از نظر من بسیار بی اهمیت هستند. ولی خطر متشنج‌تر شدن این وضعیت همانطور که در آگوست 1914 رخ داد، روز به روز بیشتر می‌شود.

وی گفت: این وضعیت به نظر من به شکل فزاینده‌ای قابل قیاس با وضعیت جهان در آستانه جنگ جهانی اول است.  اشمیت افزود:عملکرد قدرت‌های جهان آنگونه که کریستوف کلارک شروع جنگ جهانی اول را در کتاب بسیار جالب خود توصیف می‌کند، همانند افرادی است که  در خواب راه می‌روند.

اشمیت همچنین از دخالت کمیسیون اروپایی در سیاست جهان که اکثر اعضای کمیسیون درک اندکی از آن دارند، انتقاد کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار