مدیرکل سیاسی وزارت خارجه فرانسه با بیان اینکه روبط ایران با عربستان برای ما مسرت بخش است گفت: امیدواریم این دو کشور که نقش مهم منطقه‌ای دارند رابطه عمیقی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران "رانتوا ژیرو" مدیر کل سیاسی وزارت خارجه فرانسه در دیدار با علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام که بعداظهر شنبه 27 اردیبهشت در محل این مرکز برگزار شد با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایارن و گروه 1+5 گفت: امیدوارم در پایان مذاکرات که به آن کاملا پایبند و متعهد هستیم ایران بتواند دوباره جایگاه قبلی خود را به دست بیاورد.   
 
وی ادامه داد: ما در مذاکرات یک هدف داریم و آن رسیدن به توافق محکم بادوام و ماندگار است.  

ژیرو با اشاره به مذاکرات هسته‌ای که در ماه ژانویه و در شهر ژنو برگزار شد، گفت: امیدواریم به نقشه‌ اقدام مشترک دست پیدا کنیم و بر مبنای آن نقشه راه، طرفین بتوانند کار کنند تا راه حل قابل قبولی برای صلح جهانی را به همراه داشته باشد.   
 
مدیر کل سیاسی وزارت خارجه فرانسه در تشریح ابعاد سفرش به تهران گفت: سه پرونده در منطقه وجود دارد که تصور می‌کنم کشورهایمان در این پرونده نقش دارند و شامل مسائل کشورهای عراق، لبنان و سوریه است.   
 
ژیرو افزود: در چهارچوب این سه پرونده، روابط ایران با عربستان برای ما مسرت‌بخش است که امیدواریم دوباره این روابط از سر گرفته شود چرا که جمهوری اسلامی ایران و عربستان دو کشور مهم منطقه هستند و امیدواریم رابطه عمیقی میان این دو کشور فراهم شود.

مدیر کل سیاسی وزارت خارجه فرانسه در پایان خاطرنشان کرد: ایران و عربستان سعودی دو کشور بازیگر عمده منطقه بوده و همچنین دارای روابط قوی و محکم هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار