نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت گردشگری مذهبی در شهرستان‌های خلخال و کوثر کم‌نظیر است و باید به شکل کامل احیا شود.

جلیل جعفری‌بنه خلخال امروز در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: وجود 44 امامزاده بقاع متبرکه دارای کرامت در جنوب استان اردبیل ظرفیت بی‌نظیری برای توسعه بخش گردشگری خلخال و کوثر و نعمات الهی است.

وی گفت: جنوب استان کلکسیونی از ظرفیت‌های بکر و کم‌نظیر خدادادی و تاریخی است که تاکنون مغفول مانده است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در شهرستان‌های خلخال و کوثر وجود امامزاده‌ها و ابنیه تاریخی از هر لحاظ یک ظرفیت بزرگ تلقی می‌شود و برای شناساندن این برتری‌ها و توانمندی‌ها باید تمام دستگاه‌ها هر آنچه که در توان دارند، به کار گیرند.

جعفری‌بنه خلخال در ادامه افزود: مهمترین راه نجات شهرستان خلخال با توجه به ظرفیت‌های بالای این شهرستان توسعه راه‌های ارتباطی است، خلخال فاقد راه اصلی و بزرگراه است و اقدامات ارزشمندی که آغاز شده باید در اسرع وقت به نتیجه برسد.

وی بیان کرد: در صورت ایجاد زیر‌ساخت‌های لازم به ویژه توسعه راه‌های ارتباطی مهمترین عاملی که می‌تواند در توسعه خلخال و کوثر نقش‌آفرین باشد توجه به صنعت گردشگری است چرا که از 120 امامزاده استان، 44 امامزاده در این شهرستان واقع شده و از 11 روستای گردشگری استان، پنج روستا در این شهرستان واقع شده است که در حال حاضر به عنوان الگوی کشوری نیز برای این مهم مطرح هستند.

رئیس فراکسیون رفاه و تأمین اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بحث توسعه پایدار خلخال در کنار توجه به دو عامل فوق استفاده از ظرفیت‌های معدنی را مدنظر داریم و اقدامات خوبی در این زمینه آغاز شده ولی کافی نیست، بنابراین مسئولان ذیربط استانی باید به خلخال و کوثر توجه شایسته‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/س

برچسب ها: خلخال ، ظرفیت ، گردشگری ، مذهبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.