شهردار سمیرم گفت: 50 درصد بافت شهرهای سمیرم بافت فرسوده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، محمد جعفرزاده در اولین نشست شورای اسلامی استان اصفهان با اشاره به اشتغال غالب مردم شهرستان به کشاورزی گفت: کشاورز بودن شغل مردم باعث شده است که بر درآمدهای شهرداری های شهرستان نیز تاثیر بگذارد.

وی افزود: وصول عوارض از محصولات کشاورزی با مشکل قانونی مواجه است وبعضا نمی شود عوارضی وصول کرد و در نتیجه شهرداری های شهرستان را با مشکلات شدید مالی مواجه می کند.
شهردار سمیرم تصریح کرد: سرانه بودجه شهرداری های شهرستان کمتر از 100 هزار تومان است و همین سرانه در بخش عمرانی به کمتر از 50 هزار تومان می رسد.
وی با بیان اینکه حقوق کارگر در روز 50 هزار تومان است اظهار کرد: کارگری که یک روز به کار مشغول می کنیم باید سرانه یک نفر را برایش در نظر بگیریم پس حق دهیم که شهرداری های شهرستان در بخش عمرانی حرفی برای گفتن نداشته باشند.
جعفرزاده با اشاره به تقاضاهای مردم برای ارائه خدمات در شهرها اذعان کرد: پیشنهاد می شود کارگروهی در شورای استان تشکیل شودو این موضوع را بررسی کند که عوارض ارزش افزوده به جای اینکه شهرستانی توزیع شود به صورت استانی توزیع شود.
وی همچنین ازرشد منفی جمعیت شهرستان خبر داد و گفت: متاسفانه رشد جمعیت شهرستان سمیرم 8/2- است و از 85هزارنفر در طول 5سال به 65 هزار نفر رسیده است.
شهردار سمیرم ادامه داد: با توجه به اینکه این افراد در شهرستان های مجاور و در مرکز استان مستقر می شوند و قطعا در آن مناطق باید شهرداری ها هزینه کنند و پس بهتر است که با ارائه خدمات مناسب و حمایت آنان از مهاجرت آنان پیشگیری شود.
وی با بیان اینکه 50 درصد بافت شهرها فرسوده است اضافه کرد: شهرستان سمیرم روی گسل قرار دارد و چنانچه کوچکترین حرکتی از لایه های گسل را داشته باشیم خسارات جبران ناپذیری به شهرستان وارد می شود .


انتهای پیام/ش

برچسب ها: اصفهان ، بافت ، فرسوده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.