فرماندار سمیرم گفت: با وجود چندین سد در شهرستان سمیرم وضعیت کم آبی و خشکسالی در این شهرستان بحرانی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان،به منظور بررسی مسائل و مشکلات منطقه شهرستان سمیرم،اجلاس مشترک شورای اسلامی استان اصفهان با حضور اعضای شورای اسلامی استان و مدیران استانی در سالن اجتماعات فرمانداری سمیرم برگزار شد و اعضاء از نزدیک در جریان مسایل شهرستان قرار گرفتند.
در این نشست حامد منیری با بیان اینکه افزون بر 90 درصد مردم شهرستان سمیرم از طریق کشاورزی امرار معاش می کنند اظهار کرد: شهرستان سمیرم دارای اقلیم کوهستانی است اما امسال از لحاظ میزان بارندگی های محدود در استان در وضعیت بدی قرار دارد و با وجود چندین سد در شهرستان متاسفانه با موقعیت بسیار بد خشکسالی و بحران آب مواجه است.
فرماندار سمیرم بر ایجاد تعادل در بهره برداری از منابع آبی در مناطق مختلف شهرستان تاکید کرد و افزود: اصلاح الگوی کشت، مدیریت صحیح منابع آبی و فرهنگ سازی مصرف صحیح و بهینه آب در بخش کشاورزی راهکارهای راهبردی برای مقابله با این بحران است.
*بی مهری مردم و مسئولان به بخش گردشگری در شهرستان سمیرم در ادامه رئیس شورای اسلامی استان اصفهان، کشاورزی و گردشگری را از نقاط قوت شهرستان دانست و گفت: متاسفانه در این دو حوزه مشکلات فراوانی وجود دارد و با توجه به اینکه شهرستان سمیرم یکی از مراکز اصلی تولید سیب درختی در کشور است به دلیل کاهش نزولات آسمانی و میزان بارندگی با مشکلات فراوانی روبرو شده است.
وی مدیریت صحیح بر منابع آبی شهرستان را راهگشای حل خشکسالی دانست و تصریح کرد: منابع آب های سطحی شهرستان در دو حوزه آب ریز رودخانه خرسان از مرکزو نیمه جنوبی و همچنین حوزه آب ریزرودخانه ونک سولکان در نیمه شمالی شهرستان تشکیل شده است که این دو حوزه بخشی از سرشاخه های رودخانه کارون و در شرق سلسله جبال زاگرس را تشکیل می دهند.
عبدالله کیانی ، انتقال آب رودخانه ماربر (که از مهم ترین رودخانه های آب استان اصفهان است) به دشت کمه،موروک و سد حنا را از درخواست های مردم منطقه عنوان کرد و گفت: این رودخانه که از ارتفاعات کوه دنا سرچشمه می گیرد نقش مهمی در بخش کشاورزی شهرستان سمیرم دارد و در حدود 40 هزار هکتار از اراضی شهرستان سمیرم آب مورد نیاز خود را از این منطقه تامین می کنند.
وی تاکید کرد: پمپاژ آبرودخانه و مهار آن می تواند نجات بخش کشاورزی شهرستان شود.
کیانی در حوزه گردشگری شهرستان سمیرم نیز اظهار کرد: با وجود مناطق بکر گردشگری و پتانسیل های فراوان برای جذب گردشگر و توریست، متاسفانه توجه به این بخش بسیار ناچیز بوده است و توسعه آن نیازمند همراهی مردم و مسئولان است.
وی اذعان کرد: شاید دلیل این امر معرفی نشدن جاذبه های شهرستان به بخش خصوصی و دولتی است که بدون آگهی حاضر به پذیرفتن ریسک سرمایه گذاری نیست.


انتهای پیام

برچسب ها: اصفهان ، بحران ، خشکسالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.