کاتوزیان گفت: مسئولان کشور به عالی‌ترین سطوح اهمیت بارز صنعت نفت پی بردند تا در جهت رسیدن به اهداف موردنظر در عرصه صنعت نفت و گاز برای تقویت ارتباطات پرتال 4 زبانه را (فارسی، انگلیسی، روسی، عربی) راه‌اندازی کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا کاتوزیان رییس پژوهشگاه صنعت نفت در مراسم رونمایی از پرتال 4 زبانه در حوزه نفت و گاز ایران اظهار داشت: در دهه 50 میلادی بود که صنعت ارتباطات در دنیا شناخته و قدرت‌های بزرگ اقتصادی از جمله امریکا پیشتاز در این عرصه بود که با شناسایی این صنعت با هدف کنترل افکار عمومی برای توسعه و وسعت بخشیدن به مجموعه‌هایی که تحت کنترل کشورها بوده استفاده کنند.
 
وی تصریح کرد: یکی از محورهای اساسی در رشد توسعه اقتصادی کشور گسترش صنعت ارتباطات و روابط عمومی است که در کشور ما مورد توجه اساسی قرار گرفته است.
 
کاتوزیان تأکید کرد: ایران و مسئولان کشور به عالی‌ترین سطوح اهمیت بارز این صنعت پی بردند تا در جهت رسیدن به اهداف موردنظر پرتال 4 زبانه را (فارسی، انگلیسی، روسی، عربی) راه‌اندازی کنند.امیدواریم این پرتال مورد استفاده اقشار مختلف در اقصی نقاط کشور قرار گیرد.
 
اکبر نعمت‌اللهی رییس کل روابط عمومی وزارت نفت، گفت: هدف اولیه برای ایجاد ارتباطات توسعه صنعت و تولید کشور است که باید انقلاب جدیدی در این عرصه ایجاد شود.
 
وی تصریح کرد: در این زمینه بسترسازی‌ها آماده شده تا عرصه برای ورود به بازارهای جهانی فراهم شود.
روابط عمومی تیغ دو لبه است که می‌تواند با اطلاع رسانی وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهد.
 
نعمت‌اللهی اظهار داشت:‌باتوجه به اینکه در حال حاضر دیپلماسی انرژی در کشور شکل گرفته این امر مهم نیازمند ارتباطات و اطلاع‌رسانی گسترده است تا بتوانیم بخش‌های بنیادی این صنعت را گسترش دهیم.
 
فعالیت‌هایی که در این عرصه انجام شده بیشتر بر پایه علم و دانش و تخصص مجموعه پژوهشگاه نفت بوده است.
 
در همین راستا پژوهشگاه نفت گامهای مهمی را برداشته است.
 
رییس روابط عمومی کل وزارت نفت تأکید کرد: پژوهشگاه چشم چراغ صنعت نفت ایران است باید یک باشگاه پژوهشی در صنعت نفت در سراسر کشور راه‌اندازی شود تا زمینه‌ای برای توسعه دانش و ارتباطات در صنعت کشور فراهم شود.
 
وی خاطرنشان کرد: تشکیل خبرگزاری علمی و پژوهشی می‌تواند موضوعات مختلف را در عرصه‌های انرژی با دید بازتر و تخصصی‌تر برای مخاطبان ارائه دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: صنعت ، نفت ، انرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار