هفدهم ماه میلادی «می‌» به عنوان روز فشار خون نامگذاری شده است تا در این روز راهکارهای آگاهی دادن به افراد جوامع برای پیشگیری و کنترل این بیماری ارائه شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، بر اساس گزارش‌های منتشر شده توسط سازمان جهانی کنترل سلامت، بیش از ۶۴۰ میلیون نفر در جهان به عارضه فشار خون مبتلا هستند و این آمار نشان می‌دهند که فشار خون یکی از عوامل مهم مرگ و میر در دنیا است. 

از فشار خون به عنوان قاتل خاموش یاد می‌شود به همین دلیل هفدهم ماه میلادی «می‌» به عنوان روز فشار خون نامگذاری شده است تا در این روز راهکارهای آگاهی دادن به افراد جوامع برای پیشگیری و کنترل این بیماری ارائه شود. 

مصرف غذاهای حاوی سدیم و نمک مهم‌ترین علت ابتلا به این عارضه بوده و آمار‌ها نشان می‌دهند که این بیماری در افراد جوان در حال شیوع است. پژوهشگران می‌گویند سرد دردهای خفیف و عصبی شدن از نشانه‌های فشار خون هستند. 

بر اساس یافته‌های اخیر، افراد زیر سی و پنج سال باید هر شش ماه یکبار و افراد بالای سی و پنج سال به طور مستمر فشار خون خود را اندازه‌گیری نمایند. 

بیماری فشار خون در صورت عدم کنترل می‌تواند موجب بروز حمله قلبی و اختلالات کلیوی شود. این بیماری با اصلاح الگوی تغذیه‌ای به آسانی قابل پیشگری بوده و می‌توان از عوارض آن جلوگیری کرد. 

انتهای پیام/
برچسب ها: فشارخون ، نمک ، تغذیه ، قلب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار