استاندار لرستان گفت: برای تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی لرستان به 80 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان؛ بازوند گفت: 1350 طرح و پروژه‌ عمرانی در لرستان در حال اجراست. وی افزود: این در حالیست که برای راه‌اندازی و احیای ظرفیت‌های راکد و نیمه‌کاره استان در بخش صنعت نیز حدود 17 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی با اشاره به رکود و نیمه کاره ماندنبسیاری از طرح‌های عمرانی استان در سال‌های اخیر اظهارکرد: پروژه‌هایی از جمله کشت صنعت، فولاد ازنا، چرم و پوست، ونک پارک، سیمان و نیروگاه خرم‌آباد، پالایشگاه‌های پل‌دختر و بسیاری از طرح‌های گردشگری استان طی سال‌های گذشته تعطیل و نیمه کاره مانده که این امر موجب زمین گیرشدن اقتصاد استان شده است.
استاندار لرستان خاطر نشان کرد: میزان مصارف بانکی استان نیز دو تا دو و نیم برابر منابع موجود است. به نحوی که هم‌اکنون معوقات بانکی استان حدود 9000 میلیارد و میزان اقساط استمحال شده نیز 12 تا 15 هزار میلیارد ریال است.
نماینده عالی دولت در استان لرستان با بیان اینکه 42 درصد معوقات بانکی استان مربوط به بنگاه‌های زود بازده است گفت: با توجه به آسیب‌شناسی‌های صورت گرفته، یکی از اصلی‌ترین راههای برون رفت استان، از وضعیت کنونی حضور وسرمایه‌گذاری‌بخش خصوصی در عرصه‌های مختلف اقتصادی و عمرانی است. بازوند وجود زیر ساخت‌ها را از شروط اصلی استقبال سرمایه‌گذاران برشمرد و افزود: در این راستا طرح توسعه فرودگاه خرم‌آباد با 510 میلیارد ریال اعتبار به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم استان و به منظور ایجاد زیر ساخت‌های لازم در دست اجراست و بر همین اساس در حال حاضر 24 پرواز هفتگی از طریق این فرودگاه انجام می‌شود.
انتهای پیام/
برچسب ها: اعتبار ، تکمیل ، طرح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.