تقویت زیرساخت‌ها برای توسعه تعاونی‌های شیلات ضروری است تا با اتکا به آن بتوان از وضعیت توزیع محصولات اطمینان حاصل کرد.

الیاس ظهوری کارشناس اقتصاد روستایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران  گفت: تعاونی‌های ماهیگیری گونه‌ای تعاونی ها هستند که برای توسعه صنعت شیلات ودر راستای صنعتی سازی پرورش آبزیان ایجاده شده است.

وی ادامه داد: فعالیت‌های تعاونی ماهیگیری بسیار زیاد است وشامل تولید جذب اعتبارات، ارائه خدمات حمل ونقل و بسته بندی محصول است.

این کارشناس با بیان اینکه در تولید شیلات تقویت زیرساخت ها از اهمیت خاصی برخورد ار است گفت: یکی از فواید توسعه تعاونی‌های شیلات توزیع با اطمینان محصول است به همین منظور در راستای تقویت تعاونی‌ها باید کوشید تا برای حمل‌ونقل محصولات و توزیع در بازار وتامین مواد اولیه شیلات اقدامات لازم صورت گیرد.

ظهوری تاکید کرد: هدف اصلی توسعه تعاونی‌ها تامین امنیت غذایی مردم به ویژه در زمینه تولید پروتئین است از آن‌جایی که اکثر ماهیگیران با نگاه سنتی به تولید شیلات اقدام می‌کنند تعاونی‌ها می‌تواند سبب ساماندهی تولید محصول شیلات شده و فضا را برای تولیدات جدید شیلات گونه‌های مختلف آبزیان و صنایع تبدیلی وابسته فراهم کند.

ظهوری خاطرنشان کرد: توسعه تعاونی‌های شیلات باید برمبنای محصول باشد با پهینه آبی که کشور در این زمینه دارد وبا یک برنامه‌ریزی اصولی برای شناسایی گونه‌های بومی می‌توان به این مهم دست یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار