مدیر کل شیلات کرمانشاه پیش بینی کرد: امسال بیش از 18 هزار و 100 تن انواع ماهیان گرمابی و سردابی در این استان تولید شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

 کیومرث شهبازی با بیان اینکه در سال گذشته 14 هزار و 500 تن انواع ماهیان گرمابی و سردابی در استان تولید شد، گفت: 11 هزار تن از این میزان ماهیان سردابی و مابقی گرمابی است.

وی گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته پیش بینی می شود امسال میزان کل تولیدات گرمابی و سردابی استان به 18 هزار و 100 تن برسد.

مدیر کل شیلات کرمانشاه افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته میزان کل تولیدات شیلاتی استان تا پایان سال96 به 60 هزار تن خواهد رسید که دستیابی به این رقم در صورت تخصیص اعتبار دور از انتظار نیست.

شهبازی افزود: استان کرمانشاه یکی از استانهای بسیار مستعد و توانمند حوزه آبزی پروری است که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده میزان تولیدات شیلاتی آن تا پایان چشم انداز 20 ساله به 100 هزار تن خواهد رسید.

مدیر کل شیلات کرمانشاه با اشاره به اینکه در ابتدای سال 89 میزان کل تولیدات شیلاتی استان چیزی حدود هفت هزار تن بود، گفت: این رقم طی سه سال به 14 هزار و 500 تن رسید.

مدیرکل شیلات کرمانشاه دارا بودن 24 سد در دست اقدام، ساخته شده و مطالعه شده توسط آب منطقه ای را از پتانسیل های آبزی پروری در استان کرمانشاه دانست.

این مسئول افزود: در استان کرمانشاه به برکت طرح شهدای قصرشیرین رتبه نخست کشوری را در بین استانهای غیر ساحلی در حوزه تولید ماهیان گرمابی در اختیار داریم.

شهبازی گفت: استان کرمانشاه با تولید سالانه 11 هزار تن انواع ماهیان سردابی توانسته است رتبه پنجم را در بین استانهای ساحلی و رتبه ششم کشوری را در اختیار بگیرد./ز

برچسب ها: کرمانشاه ، تولید ، ماهیان ، تن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.