سناتور آمریکایی گفت آمریکا باید نیروهای نظامیش را برای آزادی بیش از200 دختر دانش آموز به نیجریه اعزام کند حتی در صورتی که دولت نیجریه اجازه این کار را ندهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه آمریکایی دیلی بیست، "جان مک کین" سناتور جهموری خواه  آمریکاییبه بهانه آزادی دختران ربوده شده از دولت خواست تا نیروهای نظامی این کشور را به برای آزادی بیش از200 دختر دانش آموز به نیجریه اعزام کند.

مک کین گفت : اگر آنها می دانستند دختران ربوده شده الان کجا هستند من قطعا نظامیان آمریکایی را بدون نیاز به مجوز دولت نیجریه به این کشور اعزام می کردم تا دختران ربوده شده را آزاد کنند. من منتظر اجازه "گودلاک جوناتان "رئیس جمهور نیجریه نمی ماندم.

ماه گذشته شبه نظامیان تکفیری بوکو حرام ده ها دختر دانش آموز مدرسه ای در ایالت بورنو در شمال شرق نیجریه را ربودند. رئیس جمهور نیجریه بر این باور است که دختران ربوده شده هنوز در خاک این کشور هستند.

مقام های رسمی دولت نیجریه آمادگی خود را برای مذاکره و گفتگو با شبه نظامیان بوکو حرام اعلام کرده اند.

وی افزود : پیدا کردند دختران نیجریه‌ای می‌تواند محبوبیت دولت اوباما را بالا ببرد.

مک کین گفت: ربوده شدن دختران دانش آموز در نیجریه نمونه ای از جنایت ضد بشریت است و برای مقابله با این اقدام و دخالت نظامی نیازی به اجازه دولت نیجریه نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار