رئیس اداره تبلیغات اسلامی چالوس گفت: گفتمان دینی جوان در مراسم اعتکاف چالوس با حضور مشاوران دینی و معتکفین برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام علی اسفندیاری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری افزود : مراسم معنوی اعتکاف در چالوس همزمان با برگزاری این مراسم در دیگر شهرهای استان مازندران از 23 اردیبهشت آغاز شد.

وی افزود: امسال نیز همچون سال‌های گذشته دو مسجد جامع و 14 معصوم (ع) برای میزبانی از معتکفین در نظر گرفته شده است.

اسفندیاری حضور چشمگیر جوانان در مراسم اعتکاف را مهم خواند و گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی مراسم اعتکاف به یک حرکت عمومی و باشکوه تبدیل شده است و نسل جوان با احساسات دینی ارزنده خود در این مراسم معنوی حضور پیدا می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: در ایام اعتکاف، معتکفین خود را میهمان خدا می‌دانند و برای رسیدن به قرب الهی به راز و نیاز با پروردگار متعال می‌پردازند.

وی  افزود: در آموزه‌های دینی برنامه و اعمال مشخصی برای ایام اعتکاف تبیین و تعریف نشده است و این یعنی هرکس از هر طریقی که می‌تواند با پروردگار خویش ارتباط برقرار کند، از این رو نباید از ایام اعتکاف به‌سادگی بگذریم.

اسفندیاری برنامه‌های فرهنگی و قرآنی اعتکاف امسال را متنوع خواند و اعلام داشت: اقامه نماز جماعت، مجالس سخنرانی، محافل انس با قرآن، جلسات مشاوره دینی، برگزاری گفتمان دینی جوان و مراسم جشن میلاد حضرت علی(ع) و وفات حضرت زینب(س) و همچنین برگزاری مراسم اعمال ام داوود از مهم‌ترین برنامه‌های ستاد برگزاری اعتکاف چالوس است.

وی خطاب به معتکفین به ویژه جوانان توصیه کرد: در ایام اعتکاف دعا و توسل و تدبر در آیات قرآن را فراموش نکرده و با توجه به فرصتی که به دست آورده‌اند به عظمت آفرینش و به مبدأ و مقصد انسان به خوبی بیاندیشند.

مراسم اعتکاف چالوس در سال 92 با حضور 353 نفر برگزار شد که از این تعداد 75 نفر برادر و 278 نفر نیز خواهران شرکت کردند./ب

برچسب ها: اعتکاف ، مراسم ، چالوس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.