مجید نوروزی، کارگردان و بازیگر تئاتر از دلایل انصراف خود از "جشنواره تئاتر دانشگاهی" می‌گوید.

مجید نوروزی، کارگردان "سفر به جایی" در گفتگو با خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران در خصوص انصراف خود از جشنواره تئاتر دانشگاهی گفت: نمایش "سفر به جایی" پس از ارسال به دبیرخانه جشنواره تئاتر دانشگاهی در بازخوانی متون پذیرفته و بعد دو مرحله بازبینی را گذرانده و نام کارم در لیست نهایی آثار منتخب در بخش اصلی بود، اما پس از اعلام اسامی نهایی 7 کار آرام آرام به این لیست اضافه شد که قبلاً این کارها توسط بازبین‌ها رد شده بود، اما عوامل اجرایی جشنواره بدون احترام به بازبین‌ها این هفت نمایش را وارد جشنواره کردند.

وی ادامه داد: چند روز مانده به جشنواره کارم از بخش اصلی خارج و در بخش جنبی و در کنار هفت کار دیگر قرار گرفت.

بازیگر نمایش "سقراط" بیان کرد: در قانون جشنواره وجود دارد که نمایش نباید پیش از جشنواره اجرا عموم داشته باشد اما چرا دبیرخانه با نقض قانون کاری که پیش از این اجرای عموم‌های خود را رفته در جشنواره شرکت می‌دهد یا کار دیگری که در هیچ کدام از بازبینی‌ها چه مرحله اول و چه مرحله دوم نبوده در لیست نهایی جشنواره و در بخش اصلی جای می‌دهد که این مسائل از طریق سایت جشنواره قابل پیگیری است.

وی در ادامه تصریح کرد: چرا باید زحمت پنج ماهه یک تیم با توجه به سلیقه چند نفر در بخش جنبی قرار بگیرد، در جشنواره کاری که بیش از این در جشنواره منطقه‌ای و استانی حضور داشته اکنون در جشنواره دانشجویی حضور دارد.

نوروزی گفت: این کار صرفاً برای جشنواره بود اما به سلیقه دبیرخانه کارم در کنار کارهایی که پیش از این قضاوت شده بود، قرار گرفت.

این کارگردان اظهار داشت: در فراخوان تا به حال سابقه نداشت که بچه‌های دبیرخانه خودسرانه کاری انجام دهند و طبق سال‌های گذشته بازبین‌ها کار را می‌دیدند و هجده کار را برای بخش اصلی انتخاب می‌کردند و تا به حال بخشی به نام بخش جنبی در جشنواره نبوده و این ابداع خود جشنواره است و چرا اسم ما که جز 21 اثر بود، ناگهان به صلاح برخی افراد در هفت کار جنبی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: همه افتخارم این بود که در بازبینی‌ها بدون هیچ رابطه و حتی به دور از حاشیه با زحمت گروه بالا آمدم، چرا الان چند سال است با بچه‌های هنر و معماری مانند یک دشمن برخورد می‌شود و همچنان هم دشمنی ادامه دارد مگر دانشکده هنر و معماری  چه هیزم تری به دبیرخانه جشنواره دانشجویی فروخته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار