رضا نیاپور گفت: مدیران با ورق‌بازی‌های خود تئاتر و دانشجویان این حوزه را دچار سردرگمی کرده است.

رضا نیاپور دانشجوی کارشناسی نمایش و دبیر ششمین جشنواره دانشجویی تئاتر سوره، در گفتگو با خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: "جشنواره تئاتر سوره" از آبان 92 با انجام انتخابات، فعالیت دوره ششم خود را آغاز کرد و از همان ماه با آغاز تلاش‌های خود برای برگزاری دوره جدید جشنواره و انتشار فراخوان در نه بخش مختلف پذیرای آثار دانشجویی قرار گرفت و تا به امروز آثار مربوط به بخش‌های مختلف را دریافت کرده است.

نیاپور افزود: تجربه ثابت کرده که جشنواره‌های دانشجوی پلی برای حرفه‌ای شدن است و دانشجویان نیز با همین هدف و نزدیک شدن تئاتر حرفه‌ای در این گونه جشنواره‌ها شرکت می‌کنند همچنین در نتیجه برگزاری این گونه جشنواره‌ها استمرار اجراها، فرصتی برای تجربه کردن و به نمایش گذاشته شدن ایده‌ها را برای دانشجویان فراهم می‌کند.

نیاپور ادامه داد: بخش تبلیغات تئاتری برای اولین بار در میان نه بخش جشنواره طراحی شده است و با دربرگیری تبلیغات پوستر و بورشور به همه مجموعه‌ تبلیغات ساخته دانشجویان اجازه شرکت داده شد و همچنین این بخش ویژه آثار شرکت‌کننده در دوره ششم جشنواره است که تا تاریخ سه خرداد برای شرکت در این بخش فرصت دارند.

دبیر اصلی ششمین دوره جشنواره دانشجویی" تئاتر سوره" عنوان کرد: بخش نمایش‌نامه خوانی نیز تا تاریخ 15 اردیبهشت پذیرای آثار شرکت‌کننده در این بخش است و مراحل شرکت در این بخش نیز به این ترتیب است که متقاضیان باید تا تاریخ ذکر شده سه نسخه فیلم اثر خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در "دانشگاه سوره" ارسال کنند.

رضا نیاپور تصریح کرد: برای برگزاری این دوره جشنواره با مشکلاتی که کم و بیش همه تئاتری‌های سراسر ایران با آن مواجه هستند از جمله مشکل مالی و طرح مدیریتی غلط است که موجب شده فضای تئاتری ایران تبدیل به ورقه‌ای شود که هر کس در آن حکمی می‌دهد و فرد دیگری آن را تکذیب می‌کند که به نوعی با ایجاد سردرگمی در این فضا به دانشجویان این حوزه آسیب بزند.

نیاپور در پایان خاطرنشان کرد: ششمین جشنواره تئاتر سوره از 3 تا 12 خرداد برگزار می‌شود و برای اجرا نیز در حال رایزنی با سالن‌های معتبر تئاتری هستیم، همچنین نمایش‌های بخش صحنه‌ای 4 و 5 اردیبهشت ماه و بخش عروسکی 11 و 12 اردیبهشت بازبینی خواهد شد و تماشای آثار در طول زمان برگزاری جشنواره برای عموم آزاد است.

انتهای پیام/

برچسب ها: دانشجو ، جشنواره ، تئاتر ، نمایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار