هزاران آسیب‌ دیده سیلاب‌ در فاریاب‌ افغانستان هیچ کمکی دریافت نکرده اند

مسئولین محلی فاریاب می گویند که از سوی نهادهای مختلف دولتی و غیر دولتی برای صدها تن از سیلاب‌زدگان این ولایت کمک‌های غذایی و غیر غذایی صورت گرفته است؛ اما هزاران آسیب‌دیده ی دیگر هنوز هیچ کمکی دریافت نکرده اند.

گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛ احمدجاوید بیدار؛ سخنگوی والی فاریاب گفت: در اثر بارندگی های اخیر بیش از ۱۰ هزار خانواده در ولسوالی های مختلف این ولایت آسیب دیده و جمع کثیری از آنها منازل مسکونی و اموال و دارایی شان را از دست داده اند.
وی گفت که از چندروز بدینسو کمک‌رسانی ها برای آسیب‌دیدگان از سوی نهادهای مختلف دولتی و غیر دولتی جریان دارد و صدها تن از آسیب‌دیدگان تحت پوشش کمک‌های ابتدایی و اولیه قرار گرفته اند.
بیدار گفت که این کمک‌ها در حالت اضطرار می‌تواند مفید واقع شود؛ اما نیاز است تا به وضعیت آسیب دیدگان توجه بیشتری صورت بگیرد.
وی افزود که در حال حاضر با وجود مساعدت‌های صورت گرفته حکومت محلی فاریاب تعداد ۲ هزار نفر را تحت پوشش کمک‌های مورد نیاز قرار داده است.
سخنگوی والی فاریاب تاکید کرد که به بیش از ۸ هزار نفر دیگر تاکنون کمک‌های عاجل نشده و حتی به دلیل وجود مشکلات، این افراد مورد سروی و آمارگیری نیز قرار نگرفته اند.
به گفته وی بسیاری از راه‌های مواصلاتی برخی از ولسوالی ها به کلی تخریب شده و اداره محلی فاریاب توانایی ترمیم سرک‌ها را به طور آنی و در زودترین فرصت ندارد.
وی تاکید کرد که در برخی از ولسوالی ها از جلمه غورماچ و بلچراغ و تعدادی از مناطق دیگر به دلیل تهدیدهای امنیتی و مسدود شدن راه‌ها در اثر سیلاب‌های اخیر، در حال حاضر امکان تفتیش و بررسی این مناطق وجود ندارد.
بیدار همچنین افزود که بسیاری از مردم سیل‌زده به کلی دارایی، منازل، باغات و زمین‌های زراعی و کشتزارهای شان را از دست داده اند و نیاز به پول کافی برای کمک رسانی به این افراد است.
وی افزود که تلاش‌های مسئولین محلی برای کمک‌رسانی به این افراد جریان دارد.
در اثر سرازیرشدن سیل در ولایات شمالی کشور، هزاران تن از باشندگان این ولایات منازل، زمین‌های زراعی، کشتزارها، مواشی و حتی اعضای خانواده شان را دست داده اند و خسارات هنگفت جانی و مالی را متحمل شده اند.
در همین حال،‌ گفته می شود بروز فاجعه طبیعی دیگری در بدخشان، مصایب مردم فاریاب و دیگر ولایت های سیل‌زده شمال را تحت الشعاع قرار داده و کمتر به آنها توجه می شود.
در ضمن آن، از فساد و سوءاستفاده برخی مسئولین محلی از کمک های ارائه به این مناطق نیز گزارش شده است.
چند روز پیش گزارش شد که مسئول مبارزه با حوادث طبیعی ولایت جوزجان به جرم سرقت ده ها تن مواد کمکی به آسیب دیدگان سیلاب، دستگیر اما پس از چند ساعت آزاد شدند.
/انتهای پیام
خبرگزاری صدای افغان(آوا)
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.