رئیس کارگروه مرکز بازرسی و عملکرد شوراهای اسلامی کشور گفت: نظارت شوراها نباید معطوف به شهرداری‌ها شود بلکه شوراها باید در سایر عرصه‌ها نیز نظارت لازم را داشته باشند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، محمدعلی جعفری ظهر امروز در جلسه روسای شورای شهرهای استان بوشهر اظهار داشت: جایگاه و اهمیت شوراها موضوعی است که قدمتی 100 ساله در کشور دارند.

رئیس کارگروه مرکز بازرسی و عملکرد شوراهای اسلامی  بیان داشت: تجربه‌ای که در بحث شوراهای کشور در عرصه جهانی داریم از عناصر مهم در تقویت سرمایه‌های اجتماعی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه اصل کار شوراها فرهنگی است، ادامه داد: سرمایه‌های اجتماعی از ساختار اصلی برای توسعه یافتگی محسوب می‌شوند.

جعفری خاطرنشان  کرد: اعمال نظارت بر عملکرد مدیریت شوراهایی از اصول اساسی است که باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

رئیس کارگروه مرکز بازرسی و عملکرد شوراهای اسلامی افزود: رعایت سلسله مراتب نظارت شورایی باید در سطح شوراهای استان، شهرستان و بخش رعایت شود.

وی تصریح کرد: در بحث نظارت شوراها نظارت آموزش محور نیز از ابزار مهم در پیشبرد اهداف شورا محسوب می‌شود.

جعفری در ارتباط با اهمیت کار نظارت در شوراها بیان کرد: در صورت نبود نظارت لازم شوراها به بالندگی لازم نخواهند رسید و در صورت نبود این نظارت مشکلات زیادی فراروی شوراها قرار می‌گیرد.

رئیس کارگروه مرکز بازرسی و عملکرد شوراهای اسلامی اظهار داشت: نظارت شوراها نباید معطوف به شهرداری‌ها شود بلکه شوراها باید در سایر عرصه‌ها نیز نظارت لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: بوشهر ، شهرداری ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.