خوشبختانه پس از مصوبات و تصمیمات دو دولت ایران و عراق ‘ هم اکنون زمینه برای گشایش مرزسومار فراهم است که این موضوع منجر به رونق اقتصادی در استان کرمانشاه و استان دیالی عراق خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

  شهریار حیدری در دیدار با فرماندار شهرستان بلد روز عراق گفت : بازارچه سومار آماده فعالیت بصورت پیله وری‘ کوله بری و حتی تجاری و ترانزیتی است.

مدیرکل امنیتی استانداری با اشاره به وجود سه بازارچه پرویزخان‘ شوشمی و شیخ صله در استان کرمانشاه برای انجام کارهای تجاری با استان های عراق گفت: این سه بازارچه به خصوص مرز پرویزخان با کمترین امکانات راه انداری شدند اما این بازارچه(پرویز خان) امروز بیشترین حجم صادرات به کشور عراق را داراست لذا مهم راه اندازی بازارچه به منظور توسعه تجارت و رونق اقتصادی است بنابراین از فرماندار شهرستان بلدوز عراق می خواهیم در جهت بازشدن بازارچه سومار ظرف چند روز آینده نهایت تلاش خود را بکار گیرند.

وی با بیان اینکه مهمترین هدف ما در راه اندازی بازارچه سومار رونق اقتصادی و توسعه تجارت برای مرزنشینان سومار ‘ قصرشیرین و گیلانغرب و همچنین مردم آن طرف مرز در مندلی عراق که از دیرباز با مردم قصرشیرین ارتباط تجاری داشته اند و زمانی این مناطق از توسعه و شکوفایی خاصی برخوردار بودند ‘ می باشد.

وی بیان داشت: بدون تردید با فعالیت تجاری این مرز‘ همچون گذشته رونق اقتصادی و شکوفایی برای مردم این منطقه محقق خواهد شد.

همچنین در این جلسه محمدمعروف حسین فرماندار شهرستان بلد روز عراق نیز گفت: به نمایندگی از طرف استاندار دیاله به منظور پیگیری روند بازگشایی بازارچه مرزی سومار و نهایی کردن توافق های صورت گرفته به ایران سفر کرده ام.

وی افزود: ما نیز از راه اندازی بازارچه سومار استقبال می کنیم و خوشبختانه مقدمات کار برای این موضوع فراهم شده است.

در این جلسه مقرر شد ظرف چند روز آینده برنامه ریزی های لازم و نهایی برای بازگشایی این مرز هر چه سریعتر صورت گیرد و این مرز نیز بزودی راه اندازی گردد./س


برچسب ها: کرمانشاه ، مرز ، سومار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.