ریزترین قرآن طلاکوب شده جهان که توسط هنرمند قرآنی کشور نوشته شده عصر دیروز - 21 اردیبهشت ماه - با حضور آیت‌الله‌ جوادی آملی رونمایی شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، این قرآن که از یک کیلو طلا، پنج کیلو نقره، برلیان و انواع جواهرات ساخته شده است، یکشنبه شب در آیینی در موسسه علوم وحیانی اسرا در شهر قم، به عنوان ریزترین قرآن طلاکوب جهان معرفی و رونمایی شد.

رائین اکبر خانزاده هنرمند این اثر گرانقدر در این خصوص گفت: متن کامل قرآن در دو ورق 12 در 16 سانتیمتر در این اثر گردآوری شده و ساخت این اثر دو هزار و 500 ساعت زمان برده است.

وی ادامه داد: جلد این قرآن نفیس، از طلا، نقره، برلیان و انواع جواهرات ساخته شده و عبدالله زاده کار ساخت آن را انجام داده است.

به گفته رائین اکبر خانزاده یک گروه 8 نفره به سرپرستی عبدالله زاده، کار ساخت جلد این قرآن نفیس را انجام داده اند و قسمت زیادی از هزینه ساخت این قرآن نفیس را خانم عزیزی بدون هیچ چشم داشتی تقبل کرده است.

وی گفت: متن قرآن رونمایی شده آنقدر ریز است که حتما باید با تلسکوپ یا ذره بین آن را مشاهده کرد.

رائین اکبرخانزاده تاکید کرد که همانگونه که در روایات داریم، دیدن قرآن نور چشم را زیاد می‌کند، این قرآن را با چشم عادی نوشته است.

اکبر خانزاده هدف از ساخت این اثر را پاسخی به بی حرمتی های غرب در توهین به قرآن کریم و نشر آن در عرصه بین الملل برشمرد و گفت: چندی پیش یک جاهل آمریکایی به قرآن بی حرمتی و ورق‌های قرآن را آتش زد که با ساخت این قرآن تلاش شده به دنیا نشان دهم مسلمانان آن قدر برای قرآن احترام قائلند که حاضرند برای آن چنین کاری هزینه‌های سنگینی را نیز بپردازند.

وی تاکید کرد: در حقیقت خواستم با انجام این کار یک مشت فرهنگی بر دهان اهانت کنندگان به ساحت قرآن کریم زده باشم.

انتهای پیام/م

برچسب ها: قرآن ، طلاکوب ، قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.