عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مجلس خبرگان رهبری تشکیلاتی نیست که هر کس بتواند در آن ورود پیدا کرده و یا اظهارنظر و دست اندازی کند.

 "آیت‌الله عباسعلی سلیمانی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران با اشاره به اظهارات اخیر اصلاح‌طلبان در تغییر آیین‌نامه انتخاباتی مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: مجلس خبرگان از لحاظ جایگاه فقه و فقاهت در راس همه مجالس موجود است و مسئولیت اجرایی ندارد، بلکه حوزه کار آن به مسئولیت تعیین رهبر، حمایت از ایشان و نظارت استصوابی رهبری معظم انقلاب برمی‌گردد.
 
وی ادامه داد: بخشی از مقررات، قواعد و قوانین در قانون اساسی مشخص شده و بخشی مربوط به مقررات داخلی خبرگان است که این مهم به وسیله خود اعضای خبرگان مشخص می‌شود.   
 
امام جمعه زاهدان هم چنین با اشاره به تحرکات جریانات سیاسی افزود: این که برخی با نگاه و نگرش حزبی و سازمانی تصمیم بر تغییر آیین نامه داخلی مجلس خبرگان داشته باشند، بدانند تغییر در آیین‌نامه انتخاباتی در حیطه اختیار آنان نیست.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ویژگی‌های افراد دارای صلاحیت برای مجلس خبرگان، گفت: قانون خود مشخص کرده است که روحانیونی خوش نام، موجه و از لحاظ سطح معلومات در درجه اجتهاد و یا قریب به اجتهاد با آرای مردمی برای مجلس خبرگان انتخاب می‌شوند.
 
آیت‌الله سلیمانی تاکید کرد: در مجلس خبرگان رهبری سن و سال مطرح نیست که اگر سنی بالاتر و یا پایین‌تر از حدی باشد فاقد اعتبار هستند چرا که ممکن است جوان‌ترین طلبه فاضل خوش نام انقلابی بتواند همراه با افراد کهنسالی که وجاهت انقلابی، اجتماعی و وزانت سنگینی دارند، ورود یابند.   
 
وی تاکید کرد: مجلس خبرگان رهبری تشکیلاتی نیست که هر کس بتواند در آن ورود پیدا کرده و یا اظهارنظر و دست اندازی کند.

شنیده ایم در جلسه اخیر اصلاح‌طلبان درباره انتخابات خبرگان گفته شده است: باید تلاش کنیم در آیین نامه این مجلس که نظارت و تایید صلاحیت‌ها را به شورای نگهبان داده است تغییر به وجود آوریم؛ از دیگر مصوبات این جلسه، فضاسازی رسانه‌ای برای ورود چهره‌های غیر مجتهد به مجلس خبرگان بود تا آن‌ها بتوانند بر مدیر و مدبر بودن رهبری نظارت داشته باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.