عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: آیین نامه انتخاباتی را هیچ جریان بیرونی نمی‌تواند عوض کند یا به آن وارد شود، مگر آن که خود فقهای خبرگان بخواهند تغییری در آیین نامه انجام دهند.

"آیت‌الله محمدتقی واعظی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران با اشاره به اظهارات اخیر اصلاح طلبان مبنی بر "تغییر در آیین‌نامه انتخابات مجلس خبرگان رهبری" اظهار داشت: کمیسیون آیین‌نامه انتخاباتی در مجلس خبرگان رهبری وجود دارد که این مسائل را بررسی می‌کند.
 
وی ادامه داد: اگر تصمیمی اخذ شود حتما به هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان ارائه خواهد شد و گاهی لازم است این تصمیم در صحن علنی به رای گذاشته شده و از این طریق تغییر و تحولی در خبرگان داده شود که این یک امر قانونی است.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با طرح این سوال که مگر می‌توانند آیین‌نامه انتخاباتی را تغییر دهند؟ چرا که تنها راه آن از قانون است، افزود: آیین نامه انتخاباتی را هیچ جریان بیرونی نمی‌تواند عوض کند یا به آن وارد شود، مگر آن که خود فقهای خبرگان بخواهند تغییری در آیین‌نامه انجام دهند.

شنیده ایم در جلسه اخیر اصلاح‌طلبان درباره انتخابات خبرگان گفته شده است: باید تلاش کنیم در آیین نامه این مجلس که نظارت و تایید صلاحیت‌ها را به شورای نگهبان داده است تغییر به وجود آوریم؛ از دیگر مصوبات این جلسه، فضاسازی رسانه‌ای برای ورود چهره‌های غیر مجتهد به مجلس خبرگان بود تا آن‌ها بتوانند بر مدیر و مدبر بودن رهبری نظارت داشته باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.