استاندار مازندران با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در کشور گفت : سال 93 سال طلایی بهداشت و سلامت در کشور است.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ساری ، ˈ ربیع فلاح ˈ در آیین تجلیل از استادان نمونه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ساری افزود : با اقدامات ارزشمند انجام گرفته در سال جاری از جمله ابلاغ سیاست های حوزه سلامت از سوی مقام معظم رهبری و آغاز طرح تحول سلامت و کاهش پرداخت هزینه بیماران ، گام بلندی در جهت ارتقاء سلامت و رضایتمندی جامعه برداشته شده است.

وی گفت : تا کنون بیش از سه هزار میلیارد تومان برای حوزه سلامت در کشور اختصاص داده شده و با روند موجود این مبلغ به 11هزار میلیارد تومان تا پایان سال 93 خواهد رسید .

نماینده عالی دولت در مازندران استان با اشاره به وضعیت اعتبارات دولتی و اختصاص بخش زیادی از بودجه کشور به اعتبارات جاری ، اظهار داشت : با برنامه ریزی می توان از مشارکت بخش خصوصی برای ارائه خدمات پزشکی و درمانی بیشتر بهره برد.

استاندار مازندران به وجود بیش از پنج هزار و یکصد میلیارد تومان نقدینگی در دست مردم اشاره کرد و گفت : این حجم عظیم نقدینگی در دست مردم ، برنامه ریزی برای کنترل تورم و رکود را با مشکل مواجه کرده است و امیدواریم با برنامه ریزی بتوانیم از این سرمایه های ارزشمند در جهت توسعه استان بهره ببریم.

وی آموزش را مقدم بر درمان دانست و افزود : ارتقاء همه جانبه سلامت در جامعه به توسعه آموزش و پژوهش بستگی دارد و آموزش اساس همه فعالیت ها و اقدامات است.

فلاح همچنین از توافق نظام مهندسی کشور برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی در مازندران خبر داد و گفت : اگر بتوانیم آب های سطحی مازندران را مهار کنیم شاهد رشد 300 درصدی تولید محصولات کشاورزی در مازندران خواهیم بود .

در این مراسم با اهداء لوح از اساتید نمونه دانشگاه علوم پزشکی مازندران قدردانی شد/س

برچسب ها: کشور ، سلامت ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.