یک فوق تخصص غدد ومتابولیسم گفت: واقعیت این است که مشکل افراد سیگاری تنها مصرف دخانیات ومواد اعتیاد‌آورنیست، بلکه این افراد به طور عمده دچار عادت‌های نادرست زندگی وروش‌های غذایی نامناسب نیز هستند.

پیمان عزیز محمدی فوق تخصص غدد و متابولیسم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: بسیاری از افراد سیگاری دلیل اصلی خود برای عدم ترک سیگار را، نگرانی از افزایش وزن و چاقی می‌دانند. 

وی گفت: البته به دلیل ترک سیگار، ممکن است میل به مصرف غذا بیشتر شده و فرد بیش از حد معمول اقدام به مصرف مواد غذایی که مجموع این عوامل می‌تواند وزن بدن را چند کیلوگرم افزایش دهد. 

عزیز محمدی با اشاره به راه حل‌های موجود برای ترک سیگار منطقی و بدون مرز مشکلات مختلف، تاکید کرد: واقعیت این است که مشکل افراد سیگاری تنها مصرف دخانیات و مواد اعتیاد آور نیست، بلکه این افراد به طور عمده دچارعادت‌های نادرست زندگی وروش‌های غذایی نامناسب نیز هستند. 

وی افزود: باید پس از ترک سیگار برای جلوگیری از پرخوری و اضافه وزن، عادت‌های نامناسب زندگی به ویژه عادت‌های نادرست تغذیه‌ای اصلاح شود. 

عزیز محمدی یادآور شد: علاوه بر اصلاح عادات غذایی، باید تحرک و فعالیت بدن نیز افزایش یابد و ورزش‌ منظم در دستور کار قرار گیرد. 

وی خاطر نشان کرد: باید توجه داشت که ترک سیگار نیاز به یک عزم جدی و برنامه ریزی دقیق داشته و پس از اینکه فرد موفق به انجام آن شد، باید عادت‌های غذایی را اصلاح کرده وفعالیت‌ بدنی را به تدریج و سبک شروع کرد و ازانجام ورزش‌های سنگین پرهیز شود. 


انتهای پیام/

برچسب ها: سیگار ، دخانیات ، سرطان ، تحرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.