رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با حضور در بیمارستان امام خمینی(ره) از نزدیک با بیماران، مسئولین و پرسنل این بیمارستان دیدار و گفتگو کرد و در جریان اجرایی شدن این طرح قرار گرفت.

 به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، دکتر اسماعیل ایدنی گفت: خوشبختانه با ابلاغ سیاست های کلان نظام سلامت توسط مقام معظم رهبری چشم انداز بسیار خوب و روشنی در این عرصه بوجود آمده است که در نهایت منجر به تامین، حفظ و ارتقای سلامت، افزایش امید به زندگی و همچنین عدالت در سلامت خواهد شد.

وی افزود: با اهتمامی که در تمام ارکانهای نظام مخصوصا دولت و مجلس وجود داشته و دارد زیرساخت های بسیار خوبی از نظر سیاست گذاری های کلان نظام سلامت تعریف شده است که ثمرات این تلاش و همکاری را امروزه با اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت در کشور شاهد هستیم.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور گفت:  لازمه کاهش هزینه های درمانی مردم در ادامه اجرای طرح تحول نظام سلامت ساماندهی نظام ارجاع در کشور است، یکی از مشکلات موجود مراجعه بیش از حد مردم به پزشکان متعدد و دریافت خدمات فراوان و بیش از حد نیاز و در نتیجه وجود داروهای فراوان در کلیه خانواده ها است که هزینه های زیادی بر بیمار ، بیمه ها و نظام سلامت کشور تحمیل خواهد کرد که راه حل آن ساماندهی نظام ارجاع است.

وی با تاکید بر این مطلب که مراجعه به پزشک باید هدفمند باشد، ادامه داد: با نهادینه شدن نظام ارجاع و پزشک خانواده در کشور بیمار در مرحله اول به پزشک عمومی مراجعه کرده و خدمات سطح اول را دریافت می کند، و اگر لازم بود به سطح دوم و یا سطح سوم ارجاع داده می شود.

دکتر ایدنی با بیان این مطلب که به عنوان مسئول اجرایی این طرح در استان خوزستان خوشبختانه هیچ دغدغه ای در خصوص منابع مالی آن نداریم، خاطرنشان ساخت: مشکل ما بیشتر در تامین نیروی انسانی و آماده سازی زیرساخت های لازم در شهرستان ها و مناطق روستایی و محروم برای اجرای این طرح است.

وی ضمن بیان این مطلب که استان خوزستان از نظر دریافت خدمات تخصصی دچار محرومیت است و با یک منبع محدود از نیروی انسانی و در مقابل تقاضاهای فراوان برای این نیروها مواجه هستیم افزود: در فازهای بعدی طرح فوق بحث ماندگاری پزشکان متخصص در مناطق محروم و عدالت در سلامت مورد توجه خواهد بود که لازمه آن جذب نیروی متخصص است و برای رسیدن به این هدف باید یک چشم انداز مناسب از استان در ذهن نیروهای متخصص کشور بوجود بیاوریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پایان با تاکید بر این مطلب که با تداوم این طرح در سالهای آینده قطعا شاهد اتفاقات بسیار خوبی در بحث عدالت سلامت در استان خواهیم بود خاطرنشان ساخت: برای تامین نیروی انسانی نیازمند همگرایی در بین همه مجموعه های استان هستیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.