استان زنجان يكی از قطب‌های مهم دامداری غرب ایران به شمار می‌آيد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛فعاليت‌های دامداری به شيوه‌های صنعتی و ستنی  در این استان انجام می‌شود.

توليدات دام، طيور و زنبور عسل در استان زنجان معادل 2 درصد از کل توليدات بخش امور دام کشور می‌باشد.

انواع محصولات دامی استان همچون شیر خام، گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، ماهی و عسل، علاوه بر تأمین نیاز استان، بخشی از نیاز استان‌های همجوار را نیز تأمین می‌نماید.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی زنجان به میزان افزایش 1 الی 2 درصدی تولیدات دامی استان اشاره کرد و گفت : در سال  گذشته  18 هزار555 تن گوشت قرمز در استان تولید شده است که از این میزان 14 هزار860 تن مصرف استان شده است.

رستم خانی   تصریح کرد :مابقی مازاد تولیدات  که 3695 تن بوده است به استان تهران صادر شده است.

وی ادامه داد : 143 واحد صنعتی پروار بندی  و 748 واحد کوچک صنعتی پرواربندی بره و گوساله  دارای مجوز در استان مشغول به فعالیت هستند که در این زمینه سه واحد بسته بندی گوشت قرمز در این استان وجود دارد.

معاون امور تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، اضافه کرد : در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، توجه فراوانی به توسعه کشاورزی و دامپروری استان و ایجاد زیر ساخت های مناسب در جهت ایجاد ارزش افزوده در محصولات این بخش شده است.

رستم خانی بیان کرد: 159 واحد پرورش گوشت قرمز و 13 واحد پرورش گوشت بوقلمون گوشتی در استان  فعالیت دارد.

توجه به آمار فوق بیانگر این موضوع است که بیشتر محصولات تولیدی در استان به صورت خام به بازارهای مصرف عرضه می گردد و در زمینه فرآوری انواع این محصولات سرمایه گذاری چندانی ( بجز صنایع لبنی) صورت نپذیرفته است./س


برچسب ها: زنجان ، قطب ، دامداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.