مدير كل اينترپل ناجا اعلام كرد: اين پليس به طور جدي پيگير پرونده خاوري است و با جديت تلاش مي‌كند وي را دستگير و به مقامات قضايي كشور تحويل دهد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سرهنگ ‎رضواني در حاشيه ششمين جشنواره حضرت علي اكبر جوان سرباز در جمع خبرنگاران در خصوص دستگيري متهم پرونده اختلاس بزرگ مالي، اظهار داشت: پس از صدور حكم قضايي براي اين متهم، پليس اينترپل جمهوري اسلامي ايران موظف به رسيدگي پرونده و مسئوليت رسيدگي و استرداد آن در حوزه بين‌المللي به اين پليس سپرده شد.
 
وي افزود:  با استفاه از ابزارهاي پليس بين‌الملل جهاني، ابتدا حكم تحت تعقيب براي وي صادر و با هماهنگي دبيرخانه كل اينترپل، اعلان قرمز براي اين فرد صادر شدکه حكم اعلان قرمز حكم بازداشت بين‌المللي فرد است.
 
اين مقام انتظامي افزود: دبيرخانه اينترپل احكامي كه از سوي مقامات قضايي كشور صادر مي‌شود را پس از مطابقت دادن با اساسنامه خود،  صادر مي‌كند.
 
مدير كل اينترپل ناجا تصريح كرد: براساس تحقيقات صورت گرفته محل اختفاي وي در كشور امارات شناسايي شد؛ براساس اطلاعات به دست آمده اين فرد سال گذشته قصد داشت كه به كانادا برود اما با هماهنگي صورت گرفته با پليس امارات از خروج وي از اين كشور جلوگيري شد.
 
وي به ارسال پيامي از سوي فرمانده نيروي انتظامي به رييس پليس كشور امارات در اين رابطه اشاره كرد و افزود: با پيگيري پليس اينترپل ايران و اعزام تيم‌هايي به كشور امارات و نيز همكاري بسيار خوب، سفارت و كنسول‌گري ايران در امارات، موضوع دستگيري اين متهم را از مقامات قضايي كشور امارات پيگيري كرديم.
 
 
رضواني خاطرنشان كرد: اين فرد پس از دستگيري توسط پليس امارات با قيد ضمانت آزاد شد اما با پيگيري‌هاي پليس بين‌الملل ناجا و نيز ارسال مدارك استرداد به پليس اين كشور، اين فرد دوباره دستگير شد؛ روز گذشته اين فرد پس از استرداد به مقامات قضايي جمهوري اسلامي ايران تحويل داده شد.
 
مدير كل اينترپل ناجا در پاسخ به سوال خبرنگاران مبني بر اعلام اسم متهم پرونده اختلاس 3 هزار ميلياردي تصريح كرد: اسم اين فرد بايد از سوي مقامات قضايي كشور، قاضي پرونده و دادستان كل اعلام شود؛ متهم مزبور با پرونده اختلاس بزرگ ارتباط دارد.
 
 
رضواني خاطر نشان كرد: اينکه اين متهم تا چه سطحي با پرونده اختلاس بزرگ در ارتباط است بايد از سوي قاضي پرونده اعلام شود.
 
به گفته وي پليس اينترپل ناجا موظف است هر كسي كه از سوي مقامات قضايي تحت پيگرد قرار دارد ، را دستگير و به مقامات قضايي كشور تحويل دهد.
 
رضواني در خصوص پرونده خاوري و نيز حضورش در كشور كانادا گفت: در گفتگويي كه با رييس اينترپل كانادا داشتم وي قول مساعد داد تا براساس اعلان قرمزي كه توسط كشور صادر مي‌شود، اقدامات خود را براي دستگيري وي انجام دهند؛ مدارك استرداد خاوري به كشور كانادا ارسال شده است.
 
اين مقام انتظامي تأكيد كرد: پليس اينترپل ناجا به طور جدی پيگير پرونده خاوري و در صدد است تا وي را دستگير كرده و به كشور مسترد کند.
 
مدير كل اينترپل ناجا در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينكه آيا خاوري همچنان در كشور كانادا حضور دارد و يا از اين كشور فرار كرده است گفت: كانادا در آخرين مرحله اعلام كرد كه وي در اين كشور است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ع د
۰۰:۰۶ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
پیگیری جدی تا حصول نتیجه کوتاهی نشود
آخرین اخبار