نماینده اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: از دولت مطالبه می‌کنیم تا از منافع ملی و خون شهدای کشورمان دفاع کند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران علی پهلوان در نشست خبری تشکل‌ها و اتحادیه‌های بزرگ دانشجویان کشور که عصر امروز در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، با بیان اینکه نقدها از سر دلسوزی است گفت: در مسئله هسته‌ای احساس نگرانی می‌کنیم چرا که سابقه طرف مقابل مذاکره مشخص است و تا ماهیت خود را تغییر ندهد بی‌اعتمادی از بین نمی‌رود.

وی با بیان اینکه در دوره دولت خاتمی مذاکراتی داشتیم که ثمره آن دو سال تعطیلی فن‌آوری هسته‌ای بود تصریح کرد: همین تیم مذاکره کننده ده سال گذشته مذاکراتی انجام دادند و گفتند از تیم مقابل بی‌اخلاقی دیدیم.
 
نماینده اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان تصریح کرد: در مذاکرات استامبول طرف غربی حاضر به مذاکرات سازنده نبود اما دست آوردهای دانشمندان هسته‌ای و رسیدن به غنی‌سازی 20 درصد موجب شد تا آنها پای میز مذاکره بیایند و این مسئله برگ برنده‌ای بود که نشان از توان داخلی ما داشت و موجب بازدارندگی دشمن شد. 

پهلوان با بیان اینکه در توافق ژنو نگرانی طرف مقابل را برطرف کردیم اظهار داشت: سوخت غنی‌سازی 20 درصد را برای اعتمادسازی کاهش دادیم اما آنها در ازا به جای لغو تحریم‌های نفتی و بانکی تحریم‌های جدیدی وضع کردند. 

وی افزود: طرف مقابل مذاکره کننده در برگرداندن پول بلوکه شده کشورمان اولا با تأخیر عمل کردند و ثانیا 5/14 میلیارد را از حسابی در خارج از کشور به حسابی دیگر واریز کردند. 

نماینده اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با تأکید بر اینکه طرف مقابل مذاکره کننده به تعهدات خود عمل نکردند اضافه کرد: تنها اقدامی که در لغو تحریم‌ها صورت گرفت این بود که در صنعت هواپیماسازی فقط با تعداد محدودی از شرکت‌ها می‌توانیم قطعات خریداری کنیم.

پهلوان با تأکید بر اینکه طرف مقابل مذاکره کننده می‌تواند به صورت آنلاین تأسیسات هسته‌ای ما را بررسی کند تصریح کرد: شرکت‌هایی که در حوزه اقتصادی و هسته‌ای با ایران همکاری کنند به لیست تحریم آمریکا اضافه خواهند شد و همین امر موجب قطع همکاری آنها با کشورمان می‌شود. 

وی تأکید کرد: اگر به توافق‌نامه بدبین هستیم براساس مولفه‌های واقعی و بی‌اعتمادی به طرف مقابل مذاکره کننده است و به خوش‌بینی مسئولان تعجب می‌کنیم. 

نماینده اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به رد ابوطالبی به عنوان نماینده ایران در مقر سازمان ملل گفت: هرچه بیشتر کوتاه آمدیم طرف مقابل پروتر و وقیح‌تر شد تا جایی که وندی‌شرمن و برخی مقامات آمریکایی به مردم توهین کردند. 

پهلوان خاطر نشان کرد: از دولت مطالبه می‌کنیم تا از منافع ملی و خون شهدای کشورمان دفاع کند.  
انتهای پیام/
 

برچسب ها: مذاکره ، استانبل ، اتحادیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار