معاون اول رییس‌جمهور با بیان اینكه بخش خصوصی ایران علاقه‌مند به همكاری و مشاركت فعال در توسعه طرح‌های عمرانی غناست، گفت: ایران آمادگی دارد تجربیات خود را در بخش‌های مختلف صنعتی و خدمات فنی و مهندسی در اختیار توسعه اقتصادی غنا قرار دهد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور ظهر امروز( چهارشنبه) در دیدار عبد الرشید پلپو وزیر مشاور در امور خصوصی و عمومی غنا با اشاره به ظرفیت‌های موجود در جمهوری اسلامی ایران و غنا گفت: متاسفانه حجم مبادلات میان دو كشور رضایت بخش نیست و ما علاقه‌مند هستیم سطح روابط و همكاری‌های تجاری و اقتصادی تهران – اكرا ارتقا یابد.
 
وی در ادامه اظهار داشت: كشورهای آفریقایی و از جمله غنا از جایگاه ممتازی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برخوردار هستند.

معاون اول رییس‌جمهور با تاكید بر اینكه بخش خصوصی ایران علاقه‌مند به همكاری و مشاركت فعال در توسعه طرح‌های عمرانی غناست، افزود: ایران آمادگی دارد تجربیات خود را در بخش‌های مختلف صنعتی و خدمات فنی و مهندسی در اختیار توسعه اقتصادی غنا قرار دهد.

جهانگیری همچنین با اشاره به برگزاری كمیسیون مشترك همكاری‌های اقتصادی دو كشور و شكل گیری توافقات متعدد، اظهار امیدواری كرد این توافقات با پیگیری طرفین اجرایی شود و زمینه‌ساز توسعه جدی روابط میان دو كشور باشد.

"عبد الرشید پلپو" وزیر مشاور در امور خصوصی و عمومی غنا نیز در این دیدار اجلاس كمیسیون مشترك همكاری‌های اقتصادی دو كشور را اجلاسی تاریخی توصیف و از انعقاد ۱۰ قرارداد و توافقنامه در این اجلاس ابراز خرسندی كرد.

وی همچنین خواستار ارتباط میان بخش خصوصی دو كشور برای سرمایه‌گذاری و همكاری مشترك در بخش های مختلف نفت، گاز، مسائل آموزشی و فرآوری محصولات كشاورزی شد.

پلپو ابراز امیدواری كرد نشست كمیسیون مشترك همكاری‌های اقتصادی دو كشور فصل نوینی در روابط اقتصادی و تجاری ایران و غنا باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار