معاون اول رییس جمهور با تاكید بر لزوم حل مشكلات و كاستی‌های موجود در سازمان اسناد و كتابخانه ملی ایران گفت: شرایط كتابخانه ملی باید به گونه‌ای باشد كه فرهیختگان، نخبگان و اندیشمندان كشور این كتابخانه را خانه خود بدانند و حس كنند می‌توانند ارتباط مطلوبی با این مكان داشته باشند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران اسحاق جهانگیری عصر شنبه پس از بازدید از بخشهای مختلف سازمان اسناد و كتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران در نشستی با حضور معاونین و مدیران این سازمان با اشاره به گزارشهای ارائه شده مبنی بر اینكه به دلیل عدم حمایت دولتهای گذشته روند تكمیل زیرساختهای سازمان از سال ۸۴ متوقف شده گفت: اوج درآمدهای كشور در سال ۸۴ و پس از آن بوده و میزان این درآمدها در تاریخ كشور بی‌سابقه است اما جای تاسف است كه شنیده می شود كمك به این گونه موضوعات فرهنگی متوقف شده است.

وی با تاكید بر لزوم حل مشكلات و كاستی‌های موجود در سازمان اسناد و كتابخانه ملی ایران گفت: شرایط كتابخانه ملی باید به گونه‌ای باشد كه فرهیختگان، نخبگان و اندیشمندان كشور این كتابخانه را خانه خود بدانند و حس كنند می‌توانند ارتباط مطلوبی با این مكان داشته باشند.

معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به مشكلات مطرح شده ازسوی مسئولین سازمان خاطرنشان كرد: دولت برای رفع این مشكلات اهتمام ویژه دارد و درصورت نیاز به همكاری وزارتخانه‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی، بخشنامه‌های لازم را ابلاغ خواهدكرد.

جهانگیری افزود: باید مشكلات و كاستی‌ها مشخص شود و میزان منابع و اعتبارات مورد نیاز به طور دقیق معلوم گردد تا بتوان برای آن راهكاری پیدا كرد.

معاون اول رییس جمهور سازمان اسناد و كتابخانه ملی را یكی از اصلی ترین مراكز نگهداری كتاب و اسناد كشور توصیف كرد و گفت: دولت تدبیر و امید عزم واراده‌ای جدی در جهت حمایت از این سازمان دارد.

در این نشست سیدرضا صالحی امیری رییس سازمان اسناد و كتابخانه ملی ایران گزارشی از
شرایط و وضعیت فعلی سازمان ارایه كرد و با اشاره به برخی مشكلات موجود خواستار امكان جذب نیروی انسانی كارآمد و حمایت بیش از پیش دولت از سازمان شد.

معاون ارشد سازمان نیز در این جلسه با بیان اینكه كتابخانه های ملی و مراكز آرشیو در تمام دنیا به عنوان مظهر ملی محسوب می‌شوند خواستار توجه بیشتر به این سازمان شد و افزود: زیرساختهای فناورانه در این سازمان تا سال ۸۴ به روز بود كه متاسفانه از آن سال به بعد متوقف شد و مشكلاتی را برای سازمان ایجاد كرده است.

وی با اشاره به برخی پروژه های ملی همچون طرح جامع اتوماسیون اداری برای ساماندهی اسناد الكترونیك خاطر نشان كرد: سازمان در حال حاضر در این بخشها با مشكل روبروست و نگرانی‌هایی را برای نگهداری اسناد ایجاد كرده است.

معاون كتابخانه، معاون اسناد و معاون پشتیبانی نیز هركدام در سخنانی به بیان دیدگاه ها و مشكلات پرداختند و دغدغه های موجود در سازمان را مطرح كردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار